fejlesztés

Megérkezett a Continental legújabb ABS-generációja

2018.05.08.

– Biztonság, irányíthatóság és optimális fékteljesítmény minden körülmény között – ez csak néhány azon jellemzők közül, amelyeket a sofőrök elvárnak a fékrendszerektől. A Continental technológiai vállalat ezen elvárások mentén fejlesztette ki a harmadik generációs ABS-t (ABS3). A fejlesztés újabb lépést jelent a vállalat Vision Zero koncepciójában megfogalmazott célkitűzés felé, vagyis, hogy 2025-re csökkentse a halálos közúti balesetek számát.

Az új ABS-generáció a változó útviszonyokhoz igazodva még gyorsabb és pontosabb a féknyomás-vezérléssel rendelkezik. Ennek köszönhetően a jármű irányíthatósága jelentősen javul hirtelen fékezés esetén. Az optimális fékteljesítmény pedig még nehéz körülmények között – például havas, kavicsos, falevelekkel borított úton – is garantált. Az ABS-nek ennek érdekében eltérő fékerőt kell alkalmaznia a bal és jobb oldali kerekeknél, hogy a maximális lassulás a jármű stabilitásának kockáztatása nélkül valósulhasson meg.

„Az ABS3 az előző generációnál is gyorsabban képes reagálni, ha hirtelen változás következik be a tapadásban. Ilyen lehet például, amikor a sofőr csúszós úton kezd fékezni, de nagyobb tapadással bíró aszfalton fejezi be” – hangsúlyozta Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője. Annak érdekében, hogy a folyamatosan változó tapadási körülmények között is rendelkezésre álljon az optimális fékteljesítmény és irányíthatóság, az ABS3 még gyorsabban és határozottabban veszi figyelembe ezeket a változó tényezőket a kerékdinamika vezérlése során.

A Continental a tél végén svédországi Arvidsjaurban tesztelte az ABS3 rendszert. Ennek alkalmával négy járművet vettek igénybe, melyből kettőt még az előző generációs ABS-szel szereltek. A tesztek során nem csak az eltérő súrlódású útburkolat, valamint az alacsony és magas súrlódás közötti ugrás vizsgálatához szükséges manővereket végezték el, de fékezéssel egybekötött sávváltásokat is végrehajtottak. A különbség nyilvánvaló volt az ABS3 javára.

A legtöbb autógyártó ma már nem csak az ABS-t, hanem az elektronikus menetstabiliáló rendszert (ESC) is szériafelszereltségként kínálja és ezeket az egyik legfontosabb fejlesztéseknek tekintik a biztonságosabb vezetés felé haladó úton. Az ABS feladata, hogy a kerekek blokkolása esetén néhány ezredmásodperc alatt kiiktassa a fékezésből eredő megcsúszást, míg az ESC pedig a jármű kipördülésének megakadályozásáért felel. A két rendszer tökéletesen kiegészíti egymást a maximális biztonság és az optimális menetstabilitás érdekében.

Az ABS3 tudásának legjava abban rejlik, hogy az eltérő tapadású útfelületeken is megállja a helyét. Emellett sokkal könnyebben építhető be a különféle modellekbe. „A legújabb trendeknek megfelelően az ABS3 a különböző gördülési ellenállással rendelkező abroncsokat is hatékonyan tudja kezelni. A megfelelő gördülési ellenállású abroncsok esetén azonban még hatékonyabb lehet a fékteljesítmény” – hívta fel a figyelmet a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője. Az ABS3-mal optimális tapadás érhető el még vészfékezés esetén is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....
2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....
2025.12.24
A korábbi F1-es versenyző és versenybíró, Johnny Herbert úgy véli, 2026-ban senki sem érezheti majd....
2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....