Mini Countryman
2017 első negyedévében kezdődik meg a második generációs Mini Countryman értékesítése. Ez a típus a BMW kisautó márkájának eddigi legnagyobb modellje, elődjénél 20 centivel hosszabb (430 cm) és hárommal szélesebb, a tengelytáv bővülése 7,5 centiméter. A kiskategóriából az alsó-középkategóriába lépett fel a típus, így már olyan ellenfelei lesznek, mint a Mercedes GLA, vagy az Audi Q3.
A Countryman a sima Minihez képest szögletesebb fényszórókat és hűtőmaszkot kapott, a tetőoszlopait egytől egyig feketére fényezik, a kerékjáratok nagyobbak és műanyag védőelemek óvják őket. Széria az ezüst tetősín-pár, ami erősíti a szabadidő-autós megjelenést. Elődjéhez képest az új Countryman hosszabb hátsó oldalablakokat kapott, a hátsó rendszám pedig a lökhárítóból a csomagtérfedélre költözött.
A magasra tett ülésekből könnyű a ki- és beszállás, a tengelytáv növelése jót tett a hátsó lábtérnek, a csomagét 470 literes. Vadonatúj, igényes anyagokból épített műszerfalat kapott a Countryman, nem a Clubmanét emelték át bele. Megmaradt a jellegzetes, kör alakú központi kijelző és műszer, de a kisebb Minikkel ellentétben a légbeömlők szögletesek, és nem kerekek. Felárért sínen tologatható, osztottan, három részben dönthető háttámlával rendelkező hátsó üléssor, és a csomagtartó peremére hajtogatható párnázott ülőpad is rendelhető, ami nagymértékben javítja a típus variálhatóságát.
A motorkínálat a kisebb Minikből ismert három- és négyhengeres, benzines és dízelmotorokból áll, felárért hat- vagy nyolcfokozatú automata váltó és összkerékhajtás is rendelhető. Igazi újdonság a konnektoros hibrid változat megjelenése. Ebben az 1,5 literes benzinmotor hajtja az első, és egy 88 lóerős villanymotor a hátsó kerekeket, így kardántengely nélkül valósul meg az összkerékhajtás. A hajtáslánc rendszerteljesítménye 224 lóerő, ami 6,9 másodperces százas sprinthez elég. Tisztán villamos hajtással a hibrid Mini 40 km-t tud megtenni, a végsebessége ebben az üzemmódban 125 km/h-ra korlátozódik.