hidrogénhajtás
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás nemzetközi vezetője demonstrálta a hidrogén meghajtással működő megoldásainak hatékonyságát a távolsági közlekedésben. A távolsági utazás során egy sorozatgyártású, nem módosított Coradia iLint vonat egyetlen tank hidrogénnel 1175 kilométert tett meg, mindezt úgy, hogy közben csupán vizet bocsátott ki, üzemeltetési zajszintje pedig rendkívül alacsony volt. Az utazáshoz használt jármű Alsó-Szászország közlekedési társasága, az LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen) flottájából származik, és augusztus közepe óta rendszeresen közlekedik személyszállítási forgalomban az EVB (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH) hálózatán, az Elba, Weser vidékén.
A Coradia iLint útvonala Bremervörde városából indulva Németországon keresztül vezetett. Alsó-Szászországból, ahol a hidrogénvonatot az Alstom építette és fejlesztette, Hessen tartományon keresztül Bajorországba, egészen a német-osztrák határ melletti Burghausenig jutott, mielőtt Münchenben megállt. A figyelemre méltó utazást követően a vonat most a német főváros felé veszi az irányt. A szeptember 20. és 23. között megrendezésre kerülő InnoTrans 2022, a közlekedési technológiák elsőszámú nemzetközi szakvásárának részeként több berlini út is szerepel a menetrendjében.
A fenntartható mobilitás iránt nagy a nemzetközi érdeklődés. Az LNVG-vel kötött, Alsó-Szászországban közlekedő 14 Coradia iLint vonatra vonatkozó szerződés mellett az Alstom megbízást kapott újabb 27 Coradia iLint vonatra, melyet a frankfurti agglomerációban fognak használni. Németországon kívül az Alstom hat Coradia Stream hidrogénvonatot épít az olaszországi Lombardia régióban, és további nyolc járműre szóló opcióról egyezett meg.
A Coradia iLint a világ első olyan személyvonata, amely hidrogén üzemanyagcellával működik és elektromos energiát termel a meghajtáshoz. Ez a teljesen emissziómentes vonat csendes, csak vízgőzt és kondenzvizet bocsát ki. A Coradia iLint több innovációval is rendelkezik: tiszta energiaátalakítás, akkumulátorokban történő dinamikus energiatárolás, valamint a hajtóerő és a rendelkezésre álló energia intelligens felhasználása. Kifejezetten a nem villamosított vonalakon való használatra fejlesztették ki, így lehetővé teszi a tiszta, fenntartható vonatüzemeltetést, mindezt a nagy teljesítmény megtartása mellett. Az EVB hálózatán a vonat 80 és 120 km/h közötti sebességgel közlekedik, a maximális sebessége pedig 140 km/h.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!