Hyundai Santa Fé

Még többet megtudtunk az új Hyundai Santa Feről

2023.08.28.

Korábban már kívül-belül leleplezték a következő generációs Hyundai Santa Fet, de most végre még többet elárultak róla, hogy összevethessük a versenytársakkal.

Mostanra világos, hogy a Hyundai formatervezői továbbra is döbbenetesen jó érzékkel lovagolják a szögletes retrofuturisztikus dizájnvilágot, amit ilyen elvetemülten egyetlen mainstream gyártó sem mert megtenni korábban. Hiába beszélünk egy fiatal márkáról, mégis rendkívül jól áll ez az irány a Hyundai számára. Nincs ez másképp az új Santa Fe szögletes, Defender-szerű vonalaival sem, amit a digitális H-betűt formázó első és hátsó lámpák tesznek teljessé. Most pedig végre megérkeztek az európai kínálatuk legnagyobb SUV-jának egyéb információ morzsái is.

Összesen 10 féle külső és 5 féle belső színben érkezik az új Santa Fe, odabent pedig egy 12,3-colos, hajlított kijelző uralja le az egyébként döbbenetsen letiszult életteret. Digitális lesz a klímapanel is, és természetesen marad akár három üléssoros, miközben 91 literrel nő a csomagtartó, ami így már 725 literes. Fontos lehet még, hogy nőtt a csomagtartó nyílás szélessége is, 1275 mm-re, és a gyári képek alapján egy különösen jól pakolható, széles teret várhatunk, ami mindenképp pozitív, hiszen a mai kupésított, sportosított világban egyre kevesebb gyártó fordít figyelmet a valódi praktikumra.

Európa kétféle motorváltozatot kap kezdésként, természetesen mindkettő elektrifikált. Lesz egy benzines, 1,6 literes, turbós, 180 lóerős „öntöltő hibrid”, valamint egy szintén 1,6 literes, dízel, 160 lóerős plug-in hybrid a kínálatban, mindkettő 6-fokozatú automataváltóval párosítva. Sajnos a 2,5-literes, 281 lóerős, duplakuplungos motorból mi nem kapunk, csak Észak-Amerika és Dél-Korea. Értelemszerűen Korea kap először belőle, míg hozzánk Európába csak 2024 első felében érhet el az új Santa Fe.

Az adatokkal egy időben bemutattak egy XRT Concept változatot is, amit egyértelműen a terepes használatra hangoltak. Valódi terepgumikkal, még robosztusabb műanyagozással, a tetőn pótkerékkel, hátul létrával, az oldalablakokon pedig extra üzemanyagtartályokkal. Egyelőre nem világos, hogy lesz-e belőle valódi széria, pedig egy ilyen felszereltségi szinttel lenne igazi mindenes kalandor az új Santa Fe.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.18
Nagy ütközésekkel indult a hosszú hétvége. ..
2025.04.18
Elektromos, hálózatba kapcsolt és intelligens: A modellek a Volkswagen új kínai DNS-ét testesítik....
2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....