belsőégésű motor

Még sokáig a benzin és a dízel lesz a nyerő

2015.07.08.

Vannak olyan tanulmányok, amelyek azt prognosztizálják, hogy 2035-ben az autók 85 százalékában még belső égésű motor lesz – nyilatkozta Stefan Knirsch, az Audi AG meghajtástechnikáért felelős vezetője is. Az ingolstadti szakembert arra a kérdésünkre reagált, hogyan áll most éppen az elektromos autók kontra benzines és dízeles motorok kérdése.

Az Audi motorfejlesztő központ bővítésének avatásán  készül ez az interjú önnel. Mi magyarok egy kicsit telhetetlenek vagyunk, s mindig a következő lépésre vagyunk kíváncsiak. Milyen perspektívákat lát a motorfejlesztésben a győri Audi Hungaria Motor Kft.-nél?

A bővítés után a győri Audinál működik az Audi-konszernen belül a harmadik legnagyobb hajtáslánc fejlesztő központ, 209 emberrel. Másként fogalmazva, az Audin belül a hajtáslánc fejlesztés tíz százaléka immár a győri gyárhoz köthető. Kezdetben a sorozatgyártás követéssel kezdődött a motorfejlesztő központ munkája, manapság azonban már földgázüzemű motorok fejlesztésével is foglalkoznak  a győri kollégák. Olyan kompetenciaközpontot is létrehoztunk, ahol a súrlódást és az akusztikát is vizsgálják a szakembereink. Nagyon komoly kapacitással rendelkezünk a motorok szimulációjának a területén. Amikor ez az interjú készül, éppen a fékpad állomány bővült jelentősen. Ezzel már válaszoltam is a kérdésére, a jövőben is jelentősen bővíteni fogják az erőforrásokat és az infrastruktúrát.

Manapság egyre több szó esik az elektromos hajtásról. Győrben ezzel is foglalkoznak?

Természetesen a jövő technológiáival is foglalkoznak a győri motorfejlesztő központunkban, e téren is folyamatosan bővítjük kompetenciáinkat.

Törvényszerű, hogy a világ legnagyobb motorgyárának számító Audi Hungaria Motor Kft.-nél a motorfejlesztés is erős legyen?

A konszernen belül ez egyedülálló, hogy meglevő motortípusokból származtatott erőforrásokat fejlesszenek ki, illetve ilyen szerte ágazó konszern szintű szolgáltatásokat nyújtsanak. Győrön kívül ilyen máshol nincsen. Ez jelentős részben annak köszönhető, hogy magasan képzett szakembereket tudunk felvenni most már nem csak Győrből hanem egész Magyarországról.

Két éve Winterkorn professzor, a VW igazgatótanácsának elnöke magyarországi előadásán úgy fogalmazott, a következő évtizedben biztosan marad a belső égésű motorok dominanciája. A tízből két év eltelt, nem változott a helyzet?

Egyértelműen kijelenthetjük, hogy alapvető változás nem történt. Mind a szén-dioxid kibocsátási flotta korlátok számításai, mind pedig a vásárlói megrendelések azt igazolják, megmarad a belső égésű motorok dominanciája. De az is egyértelmű, hogy egyre nagyobb részt foglalnak el a kisegítő, villamos meghajtások az autókban. Vannak olyan tanulmányok, amelyek azt prognosztizálják, hogy 2035-ben az autók 85 százalékában lesz belső égésű motor. Mivel évről-évre nő a világszerte eladott autók száma, ebből következik, hogy nő a belső égésű motorok térnyerése is.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....