Audi
Az Audi sportrészlege, a Quattro GmbH bejelentette, hogy hamarosan még erősebb kivitelben is meg lehet majd venni az RS sorozat legnagyobb modelljeit, az RS6 Avantot és az RS7 Sportbacket. Eddig 560 lóerőt adott le a mindkettőben megtalálható négyliteres, turbófeltöltésű V8-as erőforrás, de a most bejelentett Performance változatokban már 605 lóerő áll majd a sofőrök rendelkezésére. Így ezek lettek az Audi valaha volt legerősebb szériaautói, igaz, a nyár végén bejelentett S8 Plus is pontosan ekkora ménessel rendelkezik.
A 700 Nm-es nyomaték változatlan, de rövid ideig a motor túltöltéssel képes 750 Nm-t is leadni, ha gyorsan be kell fejezni egy előzést. Úgy tudták felpiszkálni a motort, hogy változtattak a motorvezérlő elektronikán, és megemelték a turbónyomást.
Részterhelésnél két hengert lekapcsol a motor, ennek is köszönhető, hogy a szabványos átlagfogyasztás mindkét modellnél 10 liter alatt marad, az RS7 egy kicsivel takarékosabb a maga 9,5 literes értékével.
Kisebb változások történtek a légrugós futómű, a kormányzás és az automatikus váltó hangolásában is, a kerekek immár 21 colosak, 285 (RS6), illetve a 275 mm (RS7) széles abroncsokkal. A 3,7 másodperces százas sprintidő 0,2 másodperccel jobb, mint a sima RS6 és RS7 esetében, de 200 km/h-ig mért 12,1 másodperc már 1,4 másodperces javulást jelent. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra, de kérhető engedékenyebb korlátozás is, ami 280, illetve 305 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.
Kívülről a nagyobb légbeömlőkről lehet majd felismerni a Performance változatot, meg a zongoralakk színű méhsejt-mintás singleframe hűtőmaszkról, illetve az agresszívebb diffúzorról. A két modell értékesítése 2015 novemberében indul Németországban, 117 ezer (RS6), illetve 121 700 eurós (RS7) alapáron.