Toyota
Toyota FCV Concept (2013)
A Toyota döntése azért meglepő, mert a világ nagy részén még nincs megfelelően kiépítve a hidrogéntankoláshoz szükséges infrastruktúra. A The Japan Times értesülései szerint a Toyota átszámítva 57200 eurós (17,4 millió forint) áron hozza majd forgalomba az újdonságot, de a cég azt szeretné, ha 2020-ban már csak fele ennyibe kerülne. Jelenleg az üzemanyagcellás autók (pl. a Kaliforniában kapható Honda FCX) még drágábbak az elektromos hajtású autóknál, de ez a technológia elterjedésével megváltozhat.
Egyelőre csak egy kis széria gyártását (heti pár tucat darabot) tervezi a Toyota. Az autóról egyelőre csak annyit árultak el, hogy két, nagynyomású hidrogéntartállyal rendelkezik, 10 másodperc alatt gyorsul majd fel 100 km/h sebességre, és egy töltéssel több mint 480 kilométert lesz képes megtenni. A töltési idő hasonlóan rövid, mint a benzines vagy dízel autók esetében.
A képen a szériaautó előhírnökének számító Toyota FCV tanulmányautó látható, amelyet a tavalyi Tokiói autószalonon mutatott be a Toyota. A négyajtós, környezetbarát modell (a kipufogójából csak vízgőz távozik) teljesítménye minimum 136 lóerő, a hossza 4,87 méter. Feltöltött tankkal a Toyota szerint több mint egy hétig képes fedezni egy átlagos japán háztartás energiafogyasztását.