BMW
A tízmillió követő a BMW átütő erejű közösségimédia-jelenlétét igazolja. A bajor gyártó számára az Instagram ráadásul nem csupán egy újabb kommunikációs csatorna, hiszen a BMW itt minden korábbinál közelebb kerülhet rajongóihoz, akik a legfrissebb híreken, a látványos fényképeken, a múltbéli sikereken és a jövőbe mutató elképzeléseken keresztül a márka életstílusának aktív részeseivé válnak.
Látványvilágra és interaktív közösségi jelenlétre építő szisztémájával az Instagram kétségkívül az egyik legideálisabb kommunikációs csatornát kínálja fel a márka alapvető arculatának és innovációs erősségének bemutatására. A BMW számára ugyanakkor nem a követők száma az elsődleges szempont: sokkal fontosabb, hogy az értékes tartalmak elnyerjék a felhasználók tetszését, akik kedvelések, megosztások és hozzászólások képében elegyednek párbeszédbe a márkával. A BMW Instagram-profiljának célja, hogy meghatározó közösségimédia-jelenlétével és interaktív publikálásaival hosszú távon fenntartsa a rajongók érdeklődését és átadja a vezetés élményét.
A céltudatosan épített márkamarketing mellett a BMW interaktív követőinek elköteleződését és hűségét is nagyra értékeli, a #bmwrepost hashtag alatt ugyanis számos rajongó és hobbi-fényképész alkotását megosztja. Hol máshol kerülhetnének a márka rajongói ennyire közel egymáshoz, ahol saját fényképeik ráadásul több millió emberhez jutnak el? A #bmwrepost hashtag látványos sikernek örvend a közösségi médiában, miközben 19 millió megosztásával a #BMW hashtag messze a világ legnépszerűbb autóipari hivatkozásává vált.
„A közösségi médiára épített marketing-stratégiánk célja, hogy a lehető leginkább kihasználjuk az interaktív csatornákban rejlő lehetőségeket. Az Instagram kiváló felületet biztosít nekünk ahhoz, hogy a világ minden táján egyedi párbeszédeket kezdeményezzünk követőinkkel. Fontos ugyanakkor, hogy ne csak a saját sikertörténetünket, de a közösség tagjainak élményeit is megosszuk az emberekkel” – mondta Jörg Poggenpohl, a BMW digitális marketinggel foglalkozó részlegének vezetője.
A BMW idejekorán felismerte a közösségi médiában rejlő óriási potenciált: a bajor gyártó az első fényképet 2012. május 30-án posztolta az Instagramon, a BMW 650i Coupé modellről. 2014 májusára a BMW Instagram-követőinek száma átlépte az egymilliót, a közösség pedig ezt követően stabil gyarapodásnak indult: a 2015 elején regisztrált kétmillió követő őszre megduplázódott, egy évvel később pedig már nyolcmilliónál járt.
A célzott megjelenések, az egyedi tartalmak, a professzionális szerkesztés és a márka hiteles jelenléte osztatlan népszerűséget szerzett a BMW-nek az Instagramon, amely a bajor gyártó sikeres közösségimédia-stratégiáját igazolja. A BMW az Instagram mellett a Facebookon, a Twitteren és YouTube-csatornáján is sikeres marketing-kampányt folytat.