BYD
Ünnepeltek a kínai BYD autógyártó konglomerátum zhengzhoui üzemének alkalmazottai november utolsó napjaiban. A gyár futószalagjáról ugyanis legördült a 6 milliomodik elektromos jármű. Egy Bao 5 SUV-ról van szó, amely a BYD egyik almárkájának, a Fangchenbaónak egyik modellje.
A BYD korábban számos almárkát hozott létre. Köztük van a a Dynasty és az Ocean sorozat, a Fangchenbao, a Denza és a Yangwang, melyek a nemzetközi piacokon is megállják a helyüket. Októberben a BYD havi eladási rekordot is elért, több mint 300 ezer elektromos járművet értékesítettek.
2010-től kezdődően a BYD világszerte kiterjesztette jelenlétét. Tudatosan építették fel termékpalettájukat, melyen előkelő helyen szerepelnek az elektromos buszok, valamint kifejezetten a városi taxihálózatok számára készült elektromos utók. Kimondott céljuk a városi tömegközlekedés villamosítása. Egy évtizednyi erőfeszítésnek köszönhetően a BYD konnektorról tölthető járművekkel kapcsolatos jelenléte 6 kontinenst, több mint 70 országot és régiót, valamint több mint 400 várost fed le.
Jelenlétének globális kiterjesztése érdekében a BYD a „két irányú” megközelítést alkalmazta. Vagyis a késztermék export mellett megállapodásokat kötött autóik közös gyártására a piaci célországokban, hogy felgyorsítsa az „új energiával hajtott” személygépjárművek globális elterjedését. Jelenleg a BYD a világ 58 országában és régiójában van jelen, és jelentős piacokat szereztek az elektromos gépjárművek piacán Thaiföldön, Brazíliában, valamint Ázsia és Latin-Amerikai számos más országában.
Október közepén jelentették be hivatalosan, hogy a BYD autógyártó megkezdi tisztán elektromos járművei értékesítését Magyarországon is, a kelet-közép-európai régióban elsőként.
A járműveket már meg lehet rendelni, forgalmazásukat két partner kereskedő cég végzi: a Wallis Motor Dél-Pesten, míg a Duna Autó Észak-Budán nyitott bemutatótermet. A tervek szerint 2 éven belül legalább 20 kereskedésből álló hálózatot építenek ki.
Michael Shu, a BYD Europe ügyvezető igazgatója a közlemény szerint hangsúlyozta: a gyártó számára különleges jelentőséggel bír, hogy mostantól Magyarországon elektromos személyautóik hivatalosan is elérhetőek. "A BYD mélyen gyökerező tapasztalattal rendelkezik Magyarországon az itt működő BYD eBus üzletág és a komáromi gyár révén" - emelte ki.
A BYD úgy véli: versenyképes árú, korszerű elektromos járműveinek megjelenése Magyarországon fordulópontot hozhat a fenntartható közlekedésben.
A márka a magyarországi piacon három modell értékesítésével indít, ezek a fejlett elektromos járműtechnológiát és a környezettudatos megoldásokat ötvözik. Az összes új járműre 6 év vagy 150 ezer kilométer garancia vonatkozik, míg az energiatároló akkumulátorra 8 év vagy 200 ezer kilométer garancia érvényes. Emellett a cég 24 órás országúti segélyszolgálatot biztosít, és megkezdte egy országos szervizhálózat kiépítését - ismertetik.
A BYD (Build Your Dreams) a konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid autók (New Energy Vehicle - NEV) világelső gyártója 2022-ben mutatkozott be az európai személyautó-piacon. A márka forgalmazása eddig már 18 európai országban kezdődött meg.
Az 1995-ben akkumulátorgyártóként alapított BYD tevékenysége ma már kiterjed az autóiparra, a vasúti közlekedésre, az új energiára és az elektronikára. Több mint 30 ipari parkkal rendelkezik Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Brazíliában, Magyarországon és Indiában.
Az MTI korábbi információi szerint a BYD tavaly 6,887 millió járművet adott el, az értékesítés tavaly tekintélyes mértékben, 93 százalékkal bővült. A gyártó az autóeladások erőteljes növekedésére számít az idén is.
A BYD autóipari üzletága Magyarországon már jelen van elektromosbusz-gyártó cégével, és tervei szerint az akkumulátor üzletágban is megjelenik: júniusi bejelentés szerint tízmilliárd forintos beruházással akkumulátor-összeszerelő üzemet létesít Fóton
Ráadásul német lapértesülés szerint Magyarországra jöhet a (BYD) autógyára is. A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung szerint az erről szóló döntést már meghozták a cégen belül. A projektért - mint írták - Franciaország, Lengyelország, Németország és Spanyolország is versenyben volt.
A Reutersnek egyébként a BYD nem erősítette meg, hogy döntöttek volna a gyár létesítéséről, és hivatalos bejelentés a kínaiak szerint is csak az év végén várható.