Skoda
A cég közleménye szerint legnagyobb részben az Octavia, a Fabia és a Superb járult hozzá a sikerhez, de a Kodiaq is további növekedést ígér 2017-re, a Karoq pedig újabb lendületet adhat. Michael Oeljeklaus, a Skoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja így értékelt:
„Az egymillió legyártott gépkocsi fontos mérföldkő számunkra az idén. Ez a máris elért jelentős volumen termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve kollektívánk magas szintű szakmai kompetenciáját igazolja. Az idén újabb termelési rekordot veszünk célba.”
Az október végén elért egymilliós termelési darabszám ismét a Skoda - különösen az utóbbi negyedszázad során elért - fejlődését igazolja. A Volkswagen-csoporthoz történt 1991-es csatlakozása óta az autógyártó meghétszerezte termelését, miközben regionális gyártóból stabil volumenmárkává lépett elő. Míg akkoriban egyetlen modellsorozat tagjai gördültek le a szerelőszalagról, ma hét sorozat összesen több mint 40 modellváltozata készül. A cég Csehországban, a márka a székhelyén, Mladá Boleslavban működő gyára mellett Kvasinyban és Vrchlabíban is termel. A Skoda autói mindezeken túl a Volkswagen-csoport gyáraiban vagy helyi partnerekkel közösen Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban, Ukrajnában, Algériában és Szlovákiában is készülnek.
A Skoda AUTO a 2017-es éven túl is megnyitotta az utat hosszú távú növekedése előtt. Menetrendként „Stratégia 2025” programja szolgál, amellyel a cseh gyártó az autóipar előtt álló kihívásokra kíván felkészülni. Jövőre szóló stratégiája központi témái közé tartozik egyebek mellett az elektromos mobilitás, a vállalat digitalizációja, nemzetközi jelenlétének bővítése, illetve új mobilitási szolgáltatásai. A Skoda AUTO két dimenzióban is növekedni kíván: egyfelől járművei értékesítési volumenét kívánja tovább emelni, másfelől új üzleti területek – mint például a digitális mobilitási szolgáltatások – szolgálnának növekedési pályája még szélesebb bázisául.