Lamborghini Urus
A nagyteljesítményű szabadidő-autó a becslések szerint körülbelül 50 millió forint körüli összegbe fog kerülni, ami azt jelentené, hogy olcsóbb lenne a cég másik két modelljénél, a Huracánnál és az Aventadornál. Korábban már írtunk arról, hogy az olasz kormány minden követ megmozgatott annak érdekében, hogy a Volkswagen-konszern ne a többi nagy SUV gyártóhelyét, Pozsonyt jelölje ki a gyártás helyszínéül, hanem Lamborghini olaszországi központját, Sant’Agata Bolognese-t.
Az Urus-szal a cég megduplázhatná az évente legyártott autók mennyiségét, mivel a tervek szerint évente 3000 darabot tudnának eladni belőle. A kocsi miatt 150 ezer négyzetméteresre bővítik az üzem alapterületét, és 350 új munkavállalót fognak felvenni.
Valószínű, hogy hibrid hajtással is kapható lesz a SUV, de az Audi 4,0 literes, biturbó V8-asa is felbukkanhat benne, mivel ez a cégcsoport egyik legtakarékosabb nagyteljesítményű erőforrása. Bár nem valószínű, hogy dízelmotort is kínálnának az Urushoz, a lehetőség megvan rá, hiszen a konszern több nagyteljesítményű dízellel is rendelkezik.
A Lamborghini szerint a vevők azok közül kerülnek majd ki, akik már jelenleg is birtokolnak egy vagy több sportautót a cég kínálatából, de eddig kénytelenek voltak máshol körülnézni, ha szabadidő-autót akartak vásárolni. A legtöbb vevője várhatóan az Egyesült Államokban, Kínában, a Közel-Keleten, az Egyesült Királyságban, Németországban és Oroszországban lesz a kocsinak.
A képeken látható autó a 2012-es Pekingi Autószalonon bemutatott Urus tanulmány. Valószínűleg átdolgozzák a formát a végleges bemutatóig, és azt sem lehet kizárni, hogy a nevet is lecserélik.
„A Lamborghini, az Italdesign Giugiaro és a Ducati nagyon szépen fejlődik az Audi fennhatóság alatt, ugyanakkor az olasz identitásukat is megtartották. Azzal, hogy az új Lamborghini SUV gyártását Sant’Agata Bolognese-ben tartjuk, újfent bizonyítjuk az elköteleződésünket Olaszország iránt, amely egy fontos autóipari nemzet” – nyilatkozta Rupert Stadler, az Audi igazgatótanácsának elnöke.