Toyota GT86

Már 2020-ban megérkezhet a GT86 új generációja

2018.05.11.

A hírek szerint komoly fejlesztésekkel készülnek a mérnökök.

A Toyota GT86 egyike azon kevés modern autóknak, amelyek nem a hatalmas teljesítményben, hanem a régi receptet követve a csekély tömegben és a kiegyensúlyozott viselkedésben látják a vezetési élmény kulcsát. Ezt nagyra is értékelik a tulajdonosok, ám az erősebb motor mindig ott szerepelt a kívánságlistájuk élén, ezért a hírek szerint a következő generációs modell agresszívabb, keményebb lesz.

Biztosra vehető, hogy továbbra is boxermotor hajtja majd az autót: egyrészt, mert a Toyota és a Subaru elégedett partnerként folytatná az együttműködést, másrészt mert a jelenleginél is mélyebb tömegközéppontot szeretnének megvalósítani, és ezt legjobban ezzel a konfigurációval tudják megvalósítani. Sokan tudni vélik viszont, hogy a jelenlegi 2.0 literes szívómotor helyébe egy nagyobb, turbós benzines léphet – ha nem is a WRX STI 300 lóerős blokkja, de mondjuk az a 2.4-es négyhengeres, amely 260 lóerővel mozgatja a tengerentúlon forgalmazott Ascent szabadidőjárművet.

A turbófeltöltés igénye a jelenlegi modellnél is sokakban felmerült, ám a Toyota Supra programért is felelős Tetsuya Tada főmérnök elmondta: erre csak egy vadonatúj platform esetében nyílna lehetőség. És ha már új a padlólemez, talán arra is találnak módot a mérnökök, hogy megvalósítsák a program eddigi egyik legfájóbb hiányosságát, a 2013-ban tanulmányautóként bemutatott GT86 kabriót. Habár az ötletet ujjongva fogadta a világ, sem erőforrásai nem voltak a partnereknek a megvalósításhoz, sem a műszaki feltételek nem voltak adottak – az eredeti konstrukció túlságosan sokat hízott volna a szükséges merevítések miatt, és éppen a lényegét veszítette volna el az átalakítás során.

A harmadik fontos kérdés a dizájn: a Toyota új generációs modelljeinek agresszív, futurisztikus rajzolata alighanem a kis sportautónak is remekül állna. Az Automedia rajzolói szerint például így nézne ki a GT86, ha a C-HR városi crossover stíluselemeiből dolgoznának a tervezők.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....
2025.01.11
Andy Cowell lett az átszervezett istálló új vezetője. ..