Forma-1
Múlt héten, a hivatalos teszten Silverstone-ban próbálták ki először a 18 colos abroncsokat egy Lotuson. Jelenleg 13 colos abroncsokat használnak a sorozatban, de a kizárólagos gumiszállító Pirelli azt szeretné, ha minél hamarabb áttérnének a nagyobb méretre, mivel az közelebb áll az utcai sportos autókon használt méretekhez, így az F1-es fejlesztéseket könnyebb lenne átültetni az utcai abroncsok világába. Bár az első teszt sikeres volt, az azért kiderült, hogy az új méretű abroncsokkal nehezebb vezetni az autókat, és az abroncsok kevésbe rugalmasak.
„Az FIA a 2017-es szezonról beszélt az új gumik bevezetése kapcsán” – nyilatkozott Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója. „Úgy gondolom, a döntés még idén megszületik erről” – tette hozzá.
„Ez reális időkeret, de ha a csapatok szeretnék – mi e mellett állunk – akkor már 2016-ban is bevezethetjük az új méretű gumikat. 18 és 19 colos kerekekkel fogunk tesztelni GP2-es autókon, de még így is sok munka áll előttünk.”
A Pirelli szerint az új gumikkal javulni fog a biztonság, a teljesítmény és a tartósság is, de egyéb előnyökkel is számolhatnak majd a csapatok. Például a nagyobb kerekek nagyobb fékek használatát teszik lehetővé, és ha ezt nem is engedi majd az FIA, a nagyobb fékhűtő csatornák bevezetése szinte biztosra vehető. A felfüggesztéseket biztosan lágyabbra kell majd hangolni és a rugóutakat is meg kell majd növelni, mert a jelenleg a gumik magas oldalfala sok bukkanó és kerékvető ütését nyelte el, de az alacsonyabb oldalfalú abroncsok erre nem lesznek képesek.