WRC

Majdnem kiesett Ogier, de végül megnyerte a Monza-ralit és a 2021-es világbajnokságot is

2021.11.21.

A visszavonuló francia a nyolcadik bajnoki címét szerezte meg Olaszországban.

Stílusosan fejezte be az utolsó tejes szezonját a Toyota pilótája, ugyanis 7,3 másodperces előnnyel megnyerte a Monza-ralit, a 2021-es Rali Világbajnokság utolsó versenyét. Ogier arra is büszke lehet, hogy kilenc szezonjából nyolcat nyerte meg, egyedül Ott Tanak tudta elcsenni előle a bajnoki címet 2019-ben. Ez volt a 200. győzelem a világbajnokságon, amit francia pilóták szereztek meg.

Tavalyhoz hasonlóan idén is Elfyn Evans volt még harcban a bajnoki címért az utolsó versenyen, de a walesinek kevés esélye volt, mivel 17 pontos hátrányt kellett volna ledolgoznia. Olyan kis különbségek voltak Ogier és Evans között a Monza-ralin, hogy összesen hatszor váltották egymást az élen, a verseny vége előtt két gyorsaságival még mindig csak 0,5 másodperc választotta el őket az összetettben.

Végül akkor dőlt el, hogy ki nyeri meg a Monza-ralit, amikor az utolsó előtti gyorsaságin, Monzában Evans megpördült, és egyszer le is fulladt alatta a Yaris WRC, így közel 10 másodpercet vesztett vetélytársához képest.

„Most kicsit üresnek érzem magam, mert ez egy igen fárasztó szezon volt. Mindent beleadtunk, most minden csapattaghoz oda kell mennem, hogy köszönetet mondjak, mert nélkülük semmik vagyunk mi ketten. Ők is világbajnokok, a Toyota szerezte meg az egyéni és a gyártói címet is idén.

Ogier a szerencsének is köszönheti a győzelmet, ugyanis vasárnap Monzában eltrafált egy beton terelőelemet a Yaris jobb első kerekével, de pár karcon kívül sem a felni, sem a gumiabroncs nem sérült meg, defekt és időveszteség nélkül tudta folytatni a szakaszt.

Végül 23 ponttal verte meg Evanst a pontversenyben, a Toyota kettős győzelmet azt jelenti, hogy a gyártói bajnokságot is simán nyerte a japán csapat 2018 után ismét. Megérdemelték, ugyanis a 12 idei versenyből 9-et nyertek meg.

A dobogóra még Dani Sordo állhatott fel, 14 másodperccel végzett Evans mögött. Neuville a negyedik 10,7 másodperccel mögötte, a belga szombaton bukott fél percet, amikor nekicsúszott a szalagkorlátnak.

Oliver Solberg karrierje legjobb eredményét állította be az ötödik hellyel, bár az utolsó szakaszon kétszer is lefulladt alatta a Hyundai. Teemu Suninen első Hyundai-os versenyén a hatodik lett. A vasárnap legnagyobb vesztes Kacuta Takamoto volt, aki Monzában az utolsó előtti szakaszon egy komoly féktáv végén megpördült, és összetörte a Toyota bal első futóművét. Így csak hetedik lett, de a fordos Gus Greensmith-t így is megelőzte, a brit egyébként szintén megpördült az utolsó előtti szakaszon. Kilencedikként végzett alle Rovanperä, aki a csapatutasításnak engedelmeskedve hajtott óvatosan.

A 2023-as világbajnokság januárban, Monte Carlóban indul, de már az új, Rally1-es hibrid autókkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.09
Henry Ford már autógyártás korai éveiben felismerte, a komplexitás nem tesz jót a gyártási....
2022.08.09
Erős növekedés az év első felében: a Porsche AG jelentősen növelte bevételeit és működési profitját....
2022.08.09
Hamarosan újabb magyar várost tesz biztonságosabbá a Generali a Biztonságért Alapítvány: a Generali....
2022.08.09
A mobilitási piac régóta kacérkodik a cserélhető akkumulátorok gondolatával. A Toyota most....
2022.08.09
Angela Merkel volt német kancellárt az Eurowings repülőgépén fényképezte le telefonjával egy olvasó....
2022.08.08
Az 1-es számú főút 145-ös kilométerszelvényében közlekedett egy török honosságú tehergépkocsi....
2022.08.08
Egy rossz döntés örökre megváltoztatja az életet – a megrázó kisfilm egy olyan képzelt esetet mutat....
2022.08.08
A Porsche bővíteni szeretné stratégiai e-bike (elektromos kerékpár) elkötelezettségét. Ennek....
2022.08.08
Nem állt drog vagy alkohol befolyása alatt annak a lengyel busznak a sofőrje, aki két nappal....
2022.08.08
Az amerikai Jeep hivatalos képviselői bejelentették, hogy a „vállalat ügyeibe történő pekingi....