beruházás

Magyar László: két év alatt duplázott a ContiTech

2016.10.04.

Magyar Lászlót, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. cégvezetőjét kérdezte a www.jarmuipar.hu az üzem gyártó- és tárolókapacitás, valamint a technológia-fejlesztési beruházása kapcsán.

– Milyen beruházás valósult most meg?

– A váci ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. eddigi legnagyobb beruházása zárult le abban az értelemben, hogy soha ekkora invesztíció nem valósult meg egyetlen vevői projekt kapcsán sem. A projektnek köszöntően a váci üzemben készülnek az egyik német luxusmárka felső-középkategóriás típusaihoz a csőrendszerek. A beruházás során csaknem 800 millió forintból új hűtő-fűtő csőgyártó kapacitást építettünk fel és termelő berendezéseket vásároltunk. Elértük a projekt teljes kapacitását, így az elmúlt fél évben 200 fővel bővült a dolgozói létszámunk, mára több mint 1100 főnek adunk munkát.

– Az előbb említett luxus felső-középkategóriás autóba konkrétan mi az ami készül Vácon?

– A motortérben és esetenként az alváz alatt található hűtő és fűtőcsövek, amelyek döntően gumiból, illetve az ahhoz kapcsolódó gumi és fém alkatrészekből állnak. Az autóipari tendenciáknak – mint a súly és a beszállítói árcsökkentés – megfelelően kerül át a hangsúly a gumi alapanyagú termékekről a műanyag alapúakra. Ezt a mi projektünk is szemlélteti, mert több műanyag főalkatrészt is tartalmaz. Ezek előállítása nyilván olcsóbb és nagy előnye, hogy jóval könnyebb. Az egész autó csővezetékének súlyát is több mint a felére lehet csökkenteni, ezzel hozzájárulunk ahhoz, hogy az új autók emissziós értékei és fogyasztása is csökkenhessen. Közben egy másik autóipari tendencia, hogy az egyszerű termékektől elmentünk a lehető legkomplexebb termékek gyártásának irányába. Ez azt jelenti, hogy régen az autógyárakban helyben csatlakoztatták a gumicsöveket az alkatrészekhez, most mi beszállítóként összeszereljük a különböző alkatrészeket, gyorscsatlakozókat, műanyagklipszeket, fémcsöveket, védőhálókat. Az autógyárba már egy kész vezetékrendszert szállítunk, melyet a gyorscsatlakozók segítségével könnyen és egyszerűen szerelnek be az autókba/motorokba a gyártósoron. Elvárás, hogy a lehető legnagyobb hozzáadott értékkel kapják meg a terméket. A komplexebb termékekre való igény miatt is volt szükség a beruházásra nálunk Vácon.

– Hogy készül egy hűtő-fűtő gumi csővezeték?

– Az első gyártási lépcső az extrudálás, ehhez a gumialapanyagot a társgyárainktól kapjuk Magyarországról. Az extruder soron gyártjuk le a csövet. A belső gumirétegre egy kötőgéppel erősítőbetétet kötünk, ezzel később az autóban ellenállóbb lesz a termék. A járműben a dinamikus igénybevétellel szemben ellenállóbb lesz a termék ezzel a szövött hálóval, amelyre újabb extrudálással kerül a külső réteg. A két gumiréteg alapanyaga általában eltérő, más keveréktípusból készül. Majd a vulkanizáló kazánban megfelelő hőmérsékleten, megfelelő nyomás alatt kivulkanizáljuk a csöveket. Minden terméknek megvan a maga formája, amelyet itt megkap. Ezután szereljük és kapja meg az autógyárban szükséges jelöléseket, alkatrészeket.

– Melyik fázis tart a legtovább időben?

– Technológiai időt tekintve a vulkanizálás. Az extruder soron rendkívül gyors a munka, itt felmelegítjük a gumikeveréket és csőformába öntjük az olvadékot. A vulkanizálást követően a szerelési tevékenység már a termék komplexitásától függ. Az előbb említett luxus autóhoz készülő termékünkhöz a kétszáz ember körülbelül 20 százaléka dolgozik magán a csőgyártáson és a többiek az összeszerelésen. Ez is mutatja, hogy mennyire komplex munkáról van szó, sok esetben 3-4 gumicsőből lesz egy termék, és ezeket össze kell szerelni, néha akár tíz szerelési lépésben.

A teljes interjút ITT olvashatja el..

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....