Toyota GR86

Limitált szériás GR86-tal ünneplik a GT86 10. születésnapját

2023.02.06.

A jubileumi példányokat kizárólag az eredeti, ikonikus narancssárga fényezésében gyártják.

Japánban a GR86 háromféle változatban kapható. A belépő szintű, RC felszereltségű kupé a hatfokozatú manuális váltóval és a lemezfelnikkel mindössze 2 799 000 jenbe, vagyis átszámítva 7,67 millió forintba kerül. A spektrum másik végén az RZ felszereltségű, hatfokozatú automata váltós, 18 colos könnyűfém felnikkel, 215/40-es Michelin Pilot Sport 4 gumikkal és Torsen önzáró differenciálművel szerlelt változat található 3 512 000 jenért, vagyis 9,62 millió forintért.

Tavaly július 24-e és szeptember 30-a között ezeket a csúcsfelszereltségű autókat mind a manuális, mind az automata váltós specifikációkban megrendelhették a japán vásárlók a „10th Anniversary Limited” névre keresztelt 10. évfordulós csomaggal is, amely néhány apró különbségtől eltekintve a kínai, az észak-amerikai és az ausztrál piacon is elérhető volt. Hogy mi különbözteti meg a „10th Anniversary Limited”-et az alapjául szolgáló, eleve igen jól felszerelt RZ-től?

A legfontosabb a „láng narancssárga” fényezés, amely az eredeti GT86 ikonikus színe volt, ugyanis ebben volt látható a boxermotoros sportautó a 2012-es bemutatkozásakor minden reklámban és gyári sajtóanyagban. Ezen kívül csak egy hátsó szélvédőre ragasztott, „10th Anniversary – SINCE 2012” feliratú matrica jelenti az eltérést a GR86 ruháján, azonban belül is hangsúlyosan jelennek meg a narancs motívumok: az Alcantara-bőr vegyes kárpitozású sportülések masszív oldaltámaszait narancsszínű cérnával varrták meg, ezen kívül a háttámlába és az ülőlapba is belevarrtak egy-egy narancsszínű díszcsíkot.

Szintén ilyen színű cérnát használtak az ajtókon lévő könyöktámaszok, a perforált bőrrel burkolt sportkormány, váltógomb és kézifékkar varrásakor, és a „10th Anniversary” logók az ajtók felső részén is feltűnnek. Továbbá a középkonzolon és az utas előtt néhány szatén ezüst díszbetétet és kapcsolót feketére cseréltek, ami még sportosabb atmoszférát teremt a hátsókerék-hajtású autóban. A külső-belső módosításokat és a ritkaságfaktort figyelembe véve igen jutányos volt a „10th Anniversary Limited” csomag felára Japánban, a Toyota ugyanis csak 120 ezer jent, azaz 329 ezer forintot számlázott érte az RZ felszereltségű GR86 alapárán felül.

Műszakilag nincs eltérés a normál RZ-hez képest, változatlanul hagyták a 235 lóerős, 250 Nm nyomatékú, 2,4 literes szívó boxermotort (FA24F), az elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros futóművet és a nagyteljesítményű fékrendszert is. A formás kupé menetkész tömege kézi váltóval mindössze 1270, az automatikussal 1290 kg, a gyorsulás 0-100 km/h-ra 6,3, illetve 6,9 másodpercig tart.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..
2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....