járműgyártás

Liberty Walk Widebody Lexus LC500: relatív harmónia

2020.10.26.

Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és a gettók nyers valósága? Szentségtörés vagy mennybe menetel egy Liberty Walk-féle Lexus LC500?

Ha valóságshow-t szerveznének autódizájnerek számára, ez lehetne az egyik legérdekfeszítőbb párosítás. A Lexus formatervezői heteket, hónapokat töltenek el azzal, hogy egy új modell legkisebb részletébe, legfinomabb ívébe is belecsempésszék a márka teljes filozófiáját, az évszázados kézműves tradíciók hagyatékától az űrtechnológiák hangulatáig.

Oldalakon át lehet értekezni a felhasznált anyagok eredetéről, a felületek textúrájáról, a robotizáció korában megőrzött manufakturális jegyekről. A Liberty Walk tuningműhely rajzolóinak tusceruzáját viszont mintha pókméreggel töltötték volna meg tinta helyett, autóik eltúlzott formavilága pedig egy 18+os besorolású animében is otthonosan mutatna.

Mégsem választja el egy világ a két alkotótábort: nemcsak azért, mert mindketten mélyen japán esztétikai elveket vallanak, hanem mert mindkettő a minőségre, a következetességre és az egységes megjelenésre való, szigorú törekvés jellemzi – hol ilyen, hol olyan formában.

Amikor tehát a Liberty Walk hozzányúlt a Lexus (vagy talán az egész luxuskupé-szegmens) legszebb típusához, az LC-hez, nem végezhettek félmunkát. És nem is tették.

Először is jelentősen kiszélesített kerékíveket, megtoldott küszöböket szereltek fel az autóra. Elöl eltéveszthetetlen stílussal nyit a történet, a slusszpoén pedig egy kompromisszumokat nem ismerő kötény, amelyet a veszélyesen mélyre nyúló lökhárítóba integráltak.

Minden aerodinamikai elem festetlen, lakkozott karbon kompozitból készül, és míg ezek finoman simulnak bele az autó egészébe, a hasas kerékdob-idomokat a Liberty Walk szokása szerint látható csavarokkal rögzítették.

Mivel az LC 500 ilyen mélyre ültetve alkalmatlan volna a közlekedésre, a Liberty Walk műszaki mágusai digitálisan vezérelt AirREX légrugókat szereltek a kupé alá. A szénszálas optikai csomag 1,7 millió japán jenbe, azaz kis híján ötmillió forintba kerül.

Ennek a harminc százalékát megspórolhatjuk, ha lemondunk a harsány kerékdobokról; a különbözetből pont kijön a légrugózás ára. Ebben azonban még nincsenek benne a matt fekete keréktárcsák, sem a titánból formált, dupla ikerkipufogó – sem pedig az átépítés költsége.

Az optikai csomag az 5.0 literes V8-as szívómotorral szerelt LC500-hoz és a 3.5 literes V6-os hibrid hajtásláncot alkalmazó LC500h-hoz egyaránt megrendelhető. Az előbbi a magától értetődő választás egy ilyen harsány jelenséghez, de ha már a kontrasztok meséjét írjuk, talán érdemes megfontolni a fenntarhatóbb változatot.

 

Fotó: Libery Walk

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.11.28
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj....
2020.11.28
2020-ban tizenkettedik éve indul útjára az adventi és karácsonyi időszak látványossága, a ....
2020.11.28
A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerint elfogadhatatlan helyzet alakult ki....
2020.11.28
A Red Bull holland pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésén....
2020.11.28
Bár az első sorozatgyártású autó nem itt készült, mégis Európa tekinthető az autógyártás....
2020.11.28
Noha az S sorozat fele, illetve a T, V és Z kezdőbetűk még hátra vannak, néhány év múlva biztosan....
2020.11.28
Csütörtök délután hajtott át valaki járművel egy eddig ismeretlen, fekete ruhás férfin Tata....
2020.11.28
Az immár hétszeres világbajnok Lewis Hamilton volt a leggyorsabb péntek délután is, de a....
2020.11.28
A záróvonalon előzött az új 3-assal, aztán alaposan beletaposott a gázba - többek közt ez is....
2020.11.28
Baleset miatt rendelték el a lezárást Szeged felé, Balástyánál, miután felborult egy autókat....