sportautó

Lexus vs. Bentley

2017.11.13.

Az amerikai Road&Track magazin éves sportautó-összehasonlításában a világ egyik legpatinásabb túraautója ellen kellett helyt állnia a Lexus LC 500-asnak

A neves Road&Track magazin évről évre megrendezi Performance Car of the Year*, azaz az Év sportautója versenyét. A piac legizgalmasabb újdonságai kategóriákra osztva mérkőznek meg egymással, majd a végső dicsőségért, és ennek során olykor bizony egyenlőtlen erőviszonyok alakulnak ki – vagy mégsem?

A nagyteljesítményű túrakupék osztályában idén ketten álltak rajthoz: a Lexus LC 500 és a Bentley Continental GT Supersports. Akár Dávid és Góliát küzdelmének is felfoghatjuk a párviadalt. Bármennyire lenyűgözőek ugyanis a japán sportautó paraméterei (5.0 V8, 477 LE, 270 km/h, 4,7 mp), mégsem veheti fel a versenyt a 6.0 literes W12-es blokkal szerelt, 710 lóerő teljesítményű, összkerékhajtású arisztokratával, amely 336 km/h-s végsebessége felé csörtetve 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t**.

Papíron legalábbis semmiképpen. Csakhogy a gyakorlat ez esetben rácáfolt minden elméletre. A Lexusnál háromszor drágább Bentley belső terének kidolgozása a klasszikus brit értékrendet követi (egyesek szerint időtlen, mások szerint egyszerűen avíttas), a kabin hangulata egy magánrepülőgép pazarló fényűzéséhez mérhető, ahogy a szupersportkocsikat megszégyenítő menetdinamika is a privát jetek világát idézi. Ehhez képest a Lexus nem a dicső múltban, hanem a merész jövőben él: modern, lendületes vonalak írják körül a nem kevésbé nemes anyagokból kialakított felületeket, és az is jól látszik, milyen sokat fejlődött az ergonómia tudománya a Supersport alapjait adó Continental GT 2011-es bemutatása óta.

Mégsem itt, hanem mozgás közben mutatja meg oroszlánkörmeit a Lexus. Míg a Bentley nyers teljesítménye autópályán szórakoztatónak bizonyul, kanyargós utakon, de főleg versenypályán egy teherautó könnyedségével bukdácsol végig a Lexusnál 400 kilogrammal nehezebb jármű. Az LC 500 ezzel szemben lenyűgözte a tesztelőket: gyorsan és kiszámíthatóan fordul, sportos üzemmódba kapcsolva az addig kényelmes rugózás feszesre vált, a finom kormányzás precízzé és közvetlenné változik, az addig észrevétlenül dolgozó, tízfokozatú váltó pedig határozottan kapcsolgatva tartja a legnagyobb teljesítményhez tartozó, vérbeli sportkocsikat idézően magas 7300/perces érték közelében a fordulatszámot. Ami pedig végképp elvarázsolta a sokat tapasztalt újságírókat, az a motor diadalmas hangja volt: a V8-as éneke a monstre teszt más géposztályaiban versengő szupersportkocsiknak is dicsőségére vált volna.

Ezek után nem is lehetett kérdéses a Lexus LC 500 győzelme. A magunk részéről azonban még kíváncsiak volnánk valamire: vajon mire képes a Lexus kétajtós zászlóshajója az idén bemutatott, harmadik generációs Bentley Continental GT-vel szemben?

Kívánságunk akár valóra is válhat, hiszen a szervezők sokat mondó konklúzióval zárták a tesztet: ha az ígéretekhez híven valóban elkészül a modell sportverziója, az LC F, azt is próbára fogják majd, mert már most nyilvánvaló, hogy élesebb hangolással akár más, keményebb sportautóknak fenntartott szegmensekben is ütőképesnek bizonyulhatna az Lexus elegáns kupéja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
Az Audi megteszi a következő lépést a vertikális integráció terén, és új helyszínt talál az....
2024.04.30
Felborult egy mélyhűtött élelmiszert szállító kamion kedden éjjel az M3-as autópálya 141-es....
2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....