Lexus

A Lexus UX hét nagy dobása

2018.12.28.

A magyarországi márkakereskedésekbe tavasszal érkező vadonatúj Lexus UX felrúgja a megszokásokat. Az ajtózáródás luxusautós hangzásának kialakításában idegtudósok segítettek, míg az ‘Omotenashi’, a hagyományos japán vendéglátás szellemében az ablaktörlő leáll, hogy ne fröcskölje le a ki- vagy beszálló utasokat. A judo- és kendo-öltözékekről ismerős ‘sashiko’ ülésvarratokat kézműves takumi mesterek készítik.

Az alábbiakban 7 olyan különlegesség olvasható, amelyek érzékletesen bemutatják, milyen messzire elmentek a Lexus formatervezői, mérnökei és mesteremberei, hogy tökéletessé formálják az új UX modellt.

1. Az ajtózáródás hangjának tudománya

Az ajtó a legelső találkozási pont a vezető és az autó között. A Lexus hangmérnökei minden lehetőséget megragadtak, hogy még az ajtók záródásának hangja is a luxus érzetét keltse, ezért idegtudósok segítségével dolgozták ki a tökéletes hangzást. Elvégeztek egy kutatást, ami azt vizsgálta, hogy a luxusautók ajtajának záródása milyen agyhullámokat gerjeszt, majd ennek alapján választották ki a legmegfelelőbb anyagokat, sőt az ajtók formáját is ennek figyelembe vételével, tizedmilliméteres pontossággal alakították ki, hogy bezárásukkor kellemes, megnyugtató hangot adjanak. A hangzást végül a Lexus ‘Takumi’ mesterei csiszolják tökéletesre a gyárban, akik minden egyes UX-et egy kifejezetten erre tervezett ‘süketszobában’ vizsgálnak meg, és ha kell, még alakítanak egy árnyalatnyit a hangon, mielőtt az autó kigördül a Kyushu gyár kapuján.

2. A bőrkárpitok ‘sashiko’ varrása

Az új UX crossover bőrkárpitozással is megrendelhető, ami egy tradicionális japán varrási technikával, a judo- és kendo-öltözékekről ismert ‘sashiko’ öltésekkel készül. Hogy a crossover jellegzetes hűtőrácsának vizuális hatását az utastérben is érvényesítsék, a Lexus mesterei a varrások mellett matematikai görbéket formázó perforációval díszítik a kárpit felületét és az ülések szellőző nyílásait. Így születik meg a művészet és funkcionalitás kifinomult párosa.

3. A szellőzés kapcsolójának vezeték nélküli világítása

Az új UX szellőzőnyílásain ugyanazzal a kezelőszervvel állítható be a levegő befúvásának iránya és erőssége. A Luxury felszereltségű modellekben ezeket a kapcsolókat apró fényforrások világítják meg, amelyek az áramot nem vezetéken kapják: a LED-ek működéséhez szükséges energia elektromágneses rezonancia útján keletkezik. A modern és elegáns megoldás segítségével a vezető és az első utas sötétben is könnyen megtalálja a kecses, mindössze 3 mm átmérőjű kapcsolókat.

4. Kifinomult elektromos ablakemelők

A kabin fényűző hangulatához tökéletesen illenek az UX elektromos ablakemelői, amelyek minimális zajjal és rezgéssel működnek. Ráadásul az ablakemelő rendszer érzékeny becsípődésgátló funkciója megakadályozza, hogy a bezáródó ablak odacsípje a vezető ingujját, vagy éppen egy gyermek kezét.

5. Az utasokra is ügyelő ablaktörlők

Az új UX ablaktörlői hihetetlenül innovatívak, hiszen az automatikus esőérzékelés mellett még arra is képesek, hogy fokozatosan lassítsák a törlés ütemét, egyetlen pillanatra sem terelve el a vezető figyelmét. Az pedig már a tradicionális japán vendégszeretet, az ‘Omotenashi’ szellemiségét idézi, hogy az ajtó nyitásakor a törlés automatikusan leáll, nehogy az ablaktörlők vizet fröcsköljenek a ki- vagy beszálló utasok ruhájára.

6. Ötletesen összehajtható csomagtér-takaró

Egy innovatív ötlet, ami hatásosan hangsúlyozza ki a Lexus felhasználóbarát szemléletét: használaton kívül az UX csomagtér-takarója összehajtható, mint egy háló, így alig foglal helyet.

7. Precízen összeszerelt csomagtérajtó

Minden egyes UX összeszerelését jól képzett Lexus-szakemberek végzik, méghozzá a legmodernebb technológia segítségével. A sima és zavartalan működés érdekében minden UX csomagtérajtaját és csomagtérnyílását mintegy 200 ponton ellenőrzik a gyártás során. Az erre szolgáló digitális mérőműszer még a hőmérséklet és a páratartalom apró különbségeit is számításba veszi. Az így kapott adatok alapján a Lexus mesterei a lehető legpontosabban állíthatják be az UX csomagtérajtaját, hogy az sok-sok éven át tökéletesen működjön.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....