biztonság
A Lexus RX 91 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon, míg a gyermek utasvédelmi teszteken 82, a gyalogosvédelem terén 79 százalékot teljesített. A biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 77 százalékot érdemelt ki. Kiváló, 79 százalékos összesített eredményével az RX az Euro NCAP által valaha tesztelt összes szabadidőjárműnél (nagyméretű terepjáró kategória) kiválóbb gyalogosvédelmi teljesítményt nyújtott.
A gyalogosvédelmi teljesítménnyel kapcsolatban az Euro NCAP szakértői kiemelték, hogy az RX maximális pontszámot kapott a gyalogos lábszárának és medencetájékának védelmére, miközben a fej védelme ugyancsak túlnyomórészt jó volt. Ezen a biztonsági területen egyébként a Lexus a mértnél is előrébb jár, mivel a modell összes kivitelén elérhető, autonóm vészfékrendszer aktívan felismeri a gyalogosokat. Ezt a rendszert azonban az Euro NCAP majd csak 2016-tól értékeli, így ezúttal nem jelentett plusz pontot a modellnek.
Az Euro NCAP munkatársai azt is kiemelték, hogy a biztonsági segédrendszerek kategórián belül szokásosan értékelt technológiák egytől egyig a Lexus RX alapfelszerelésének részét alkotják.
Az RX a prémium szabadidőjárművek kategóriájának legfejlettebb, legteljesebb körű aktív biztonsági funkcióit kínálja alapfelszerelésként. A Lexus Safety System+ olyan szolgáltatásokat tartalmaz, mint:
Noha az Euro NCAP ezeket nem értékeli, a Lexus RX fedélzetén megtalálható, a gyalogosok és az utasok hathatós védelmét szolgáló biztonsági funkciók között feltétlenül említést érdemel az opciós holttérfigyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, a csóválásra figyelmeztető rendszer, amely a vezető éberségének csökkenésére utaló jeleket észleli, valamint a 360 fokos panoráma monitor.