Megbízhatósági felmérés
Összesen 32 márka 169 modelljéről (2014-nél nem régebben gyártott típusokról) tett közzé statisztikákat a brit What Car? magazin. A 14.208 autótulajdonos által kitöltött, részletes kérdőív 14 fő kategóriában (akkumulátor, karosszéria, fékek, motor, motorvezérlés, kipufogó, külső világítás, üzemanyag-ellátó rendszer, sebességváltó és tengelykapcsoló, belső kidolgozás, elektromos rendszer, kormánymű, felfüggesztés és egyebek) gyűjtötte össze az elmúlt 12 hónap során előfordult kisebb-nagyobb meghibásodásokat.
A felmérés során az is szempont volt, hogy a probléma miatt hány napig volt kénytelen szervizbe vonulni az autó, illetve mennyibe került a javítás – az eredmények tehát legalább annyira minősítik az autókat, mint a szakszervizek kompetenciáját. A drága, illetve a komolyabb meghibásodások miatt a hosszan elhúzódó problémákat súlyozva vették számításba.
Az így kapott rangsorban a 32 márka közül a Lexus produkálta a legkiválóbb eredményt (92,1%); a Mitsubishi a második (90,8%) míg a harmadik helyen a Toyota (89,6%) végzett.
A törpeautók között a második generációs (2014 óta gyártott) Toyota Aygo százszázalékos eredménnyel, azaz hibátlanul végzett az első helyen. A legmegbízhatóbb alsó-középkategóriás modell a Lexus CT200h, az első három évben nulla meghibásodással (és az annál öregebb autóknál is tíz százalék alatti a hibák előfordulási gyakorisága.
A városi kisautók között ezüstérmes lett a Toyota Yaris 2011 óta gyártott, jelenleg is futó szériája (94,2%): mechanikai meghibásodás egyáltalán nem fordult elő, csupán a karosszériával adódtak kisebb problémák. Szintén kategóriája második legmegbízhatóbb autójaként végzett a versenyben a prémium Lexus IS aktuális szériája (90,9%). Figyelemre méltó tény, hogy a tíz legjobb helyezést elért márkából hat japán.