fejlesztés

A Lexus érintése

2021.07.24.

A napokban bemutatkozó második generációs Lexus NX egyik fontos újdonságáról, az újfajta, hanggal is vezérelhető érintőképernyő fejlesztési kulisszatitkairól osztott meg részleteket a Smart Media Automotive News. 

Fordította: Heimer György

A Toyota-Lexus magyar nyelven is megjelenő szócsöve arról ír, hogy a márka ügyfélélményért felelős észak-amerikai főmérnöke, Daniel Hall – még 2017-ben, alig néhány héttel kinevezése után – egyre-másra éles kritikákkal szembesült. A felhasználók a Lexusok információs-szórakoztató (infotaintment) rendszerének érintőegeres (touchpad) vezérelése miatt háborogtak. Az amerikai menedzser megdöbbent: japán kollegáitól addig úgy tudta, hogy lexusos tulajok kifejezetten kedvelik a vezető melletti oldalkonzolon kialakított tapipadot. Ám hamar rájött, hogy a gond az eltérő kultúrákban gyökeredzik.

Fotó: Lexus

Míg az amerikai és ugyanígy az európai autósok az okos telefonokhoz hasonló logika szerint működő kezelőfelületet tartják kézre állónak, addig a kalligrafikus kézírás világában élő japánok inkább a laptopszerű tapizást favorizálják. A japánok – ellentétben a nyugatiakkal – úgymond türelmesen idomultak a számukra érzelmi és stílusbeli többletet jelentő technológiához. A növekvő amerikai háborgások nyomán azonban a felmérést kiterjesztették a világ más tájaira, s ebből aztán kiderült: az ügyfelek elégedetlenek, világszerte új „érintésre”várnak.

Időközben a japán fejlesztőközpont már javában hozzálátott a touchpad új nemzedékének kidolgozásához, már véglegesítették a hozzávaló hardvert és a szoftvert, csak éppen a régi megszokott módi alapján. Hall azonban a globális ügyfélfelmérések alapján riadóztatta a nagyfőnökséget és…sikerrel járt. Az ügy horderejét érzékelteti, hogy egy ilyen döntés meghozatala, elfogadtatása máskor évekig is eltart, de most egy hét(!) alatt sikerült elnyerni a döntéshozók támogatását, beleértve ebbe a fejlesztési pénzforrások és szakemberek átcsoportosítását is. Így sem ment minden simán – árulta el az időközben Japánba irányított Daniel Hall.

Korántsem támogatta mindenki a változtatást, megesett, hogy ugyanazzal a csapattal hússzor is le kellett ülni, újra meg újra elismételni az érveket. „A vállalat belső küzdelmei nem tartoznak a vásárlókra” – így Hall, de ha hinni lehet a tantörténetnek, az amerikai menedzser hozzátette: „Felismertük, hogy nem feltétlenül a cégnek tartozunk hűséggel, hanem az ügyfeleknek, az ő érdekeiket kell szolgálni.” Mindenesetre hamarosan kiderül, mennyire van igaza Hallnak. Az új multimédiás rendszer elsőként a most megjelenő Lexus NX-ben debütál, s ha beválik, utána a Toyota és a Lexus többi típusában is megjelenik.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.11
A Liget Budapest Projekt részeként megújult a KRESZ-park és környezete a Városligetben. A....
2024.05.11
A kétszeres világbajnok teljesített a legjobban az őrült küzdelemben, amelyre jellemző, hogy a....
2024.05.11
Már korábban is felmerült, hogy járatot nyitna Budapestre az indiai fapados IndiGo, új szélestörzsű....
2024.05.10
Nagy öröm számomra, hogy ezúttal különösebb meglepetés és váratlan esemény nélkül kitöltötte a....
2024.05.10
Bizonyos szabálysértések a közösségnek, azaz nekünk magunknak ártanak: szabálytalanul parkoló kocsi....
2024.05.10
Nem éppen turistacsalogató az új projekt.   ..
2024.05.10
Igazi mérföldkő a kínai Senjang város Dadong kerületében működő létesítmény gyártósoráról ma....
2024.05.10
Az M0-s autóút déli szektorán az M5-ös autópálya felé vezető oldalon összeütközött több jármű az 5-....
2024.05.10
Pofátlan(tan)ítás Salgótarjánban címmel tett közzé egy videót a Nógrád Vármegyei Rendőr-....
2024.05.10
Május 12-én a darlingtoni futamon jelenik meg a híres dizájn. ..