Pekingi Autószalon
Nem várta meg a Lexus a Pekingi Autószalon nyitását, inkább pár nappal előbb leleplezte az új NX-et, miután pár hivatalos fotó kiszivárgott róla az internetre. A középkategóriás szabadidő-autó a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott LF-NX tanulmány szériaváltozata, de némileg visszafogottabb lett a karosszéria formája. A dizájn azonban még így is elég merész és modern maradt a kategória átlagához és a Lexus többi modelljéhez képest is.
A szoborszerűen megformált külső legfeltűnőbb részlete a többi Lexusról már ismerős, X-alakú hűtőmaszk és a kettéosztott fényszóró, amelynek alsó, keskeny része a LED-es nappali fényeket tartalmazza. Nagyon eltolódott a fém és üvegfelületek arány az előbbiek javára, az ablakok szinte lőrésnek tűnnek. A kerékjáratokat rendesen kiszélesítették, a tetővonal kupésan esik hátrafelé, a bumeráng alakú hátsólámpák formája rímel az elsőkére. Ügyesen variálták a szögletes és a lekerekített formákat a tervezők, a végeredmény egy merész, de harmonikus formájú szabadidő-autó lett.
A Lexus sajtóközleménye szerint a belső teret a sportautók inspirálták, a szögletes, robusztusságot sugárzó formavilág itt is visszaköszön. Elég mélyen vannak az ülések a gyártó szerint, hogy javítsák a sofőr és a jármű közötti interakciót, és, hogy nagyobb legyen a fejtér. A kocsi opciós felszereltsége olyan különleges elemeket is tartalmaz, mint a hordozható eszközök vezeték nélküli töltése, a legfontosabb adatokat a szélvédőre vetítő head-up display, vagy a g-szenzor, amely a kocsit ért erőhatásokat méri.
Háromféle motorral vezetik be a piacra az NX-et, ezek közül csak az NX 300h 223 lóerős hibrid hajtása lehet ismerős, a két kétliteres benzinmotor új fejlesztésű. Utóbbiak között az a különbség, hogy az erősebb turbós, így ez a Lexus első feltöltött benzinmotorja. Minden motorhoz alapáron elsőkerék-meghajtás tartozik, felárért automatikus összkerékhajtás is rendelhető lesz.