autósport
Nick Lars Heidfeld német pilóta több rekordról is híres: ő az aki úgy állt legtöbbször Formula 1-es pódiumon, hogy soha nem nyert egyetlen Grand Prix futamon. Pedig szolgált több csapatnál is: 2005-ben a Williamsnél, 2007-ben és 2008-ban a BMW Saubernél versenyzett, 2011-ben még beülhetett a raliban megsérült Robert Kubica helyére, aztán ezzel véget is ért Forma 1-es pályafutása.
Később hosszú távú futamokon indult, többek között Le Mans-ban is versenyzett a Rebellion Racing csapatnál a FIA World Endurance Championship sorozatban, majd a Mahindra Racing Formula E Team elektromos autójával indult városi futamokon.
Most ismét megjelent a Fomula autók világában: új küldetése megfizethető versenysorozat indítása. feltörekvő versenyzőknek. Egyenlő karrierlehetőség mindenkinek, tehetségek támogatása, a sokszínűség felkarolása.
Az új Formula széria nevében a G-betű öt angol szóra utal: Green, Groundbraking, Good, Growth, Global. Magyarul más betűk jelzik a küldetés lényegét: Zöld, Úttörő, Jó, Fejlődő, Globális
A Formula G célja a megfizethető és elérhető zöld versenyzés ugyanazokon a hétvégeken és a ugyanazokon a pályákon, ahol belsőégésű motoros, alternatív üzemanyaggal működő és hibrid, valamint teljesen elektromos autókkal csatáznak.
Az elektromos motorsport kategóriában a világ első kettős hajtású versenyautójával mérkőznek majd a pilóták. A 2024. végén induló szezonban négy régióban rendeznek független bajnokságot tíz azonos Formula G csapattal.
A Formula G küldetését így fogalmazta meg Heidfeld: Arra törekszünk, hogy mindenkinek elérhetőbbé tegyük a motorsportot és hogy az valóban globális legyen! Ennek része a korlátok áttörése a motorsportban, ami egy úttörő vállalkozás, mert a Formula G világában ugyanaz az autó két erőszinttel állhat rajthoz ugyanazon a versenyhétvégén.
A Formula FG1-ben a profi sofőrök 180 mérföld/órás (289,6 km/h) sebességgel száguldhatnak, a feltörekvő tehetségeknek szánt Formula G2 fejlesztői sorozatban 150 mérföld/óra (241 km/h) az elektronikusan maximált tempó.
Minden autóval két sofőr indulhat két különböző kategóriában, a két villanymotor teljesítménye ennek megfelelően konfigurálható, ennek megfelelően állíthatók az első és hátsó légterelők is. A műfaj célja egy olyan platform építése, mellyel az autósport az elmaradottabb és alulreprezentált területeken is megjelenhet.
Heidifeld alapítótársa és a Formula G sorozat elnök-vezérigazgatója Dilbagh Gill szerint ígéretes lesz a sorozat, mert húsz csapat negyven pilótája harcol majd a bajnoki címért.
Az ACE Championship logisztikai feladatait az Európai Üzemanyagcellás teherautó technológia vezető cége, a Qunatron szolgálja ki hidrogénnel áramot termelő Fuel Cell elektromos hajtású teherautókkal, ezzel nem csak verseny közben biztosított globális együléses junior elektromos sorozat zéró kibocsátás-kibocsátása.
A karrierépítést szolgálják az egyetemi programokkal induló, a pályán és a bokszokban történő gyakornokoskodások,
Heidfeld szerint tömegsporttá kell alakítani az autózást, a mozgalom fontos szereplői a pilóták, szerelők, mérnökök, akik együttműködnek olyan szenvedélyes emberekkel, akiknek vérében van az autósport, valamint a biztonságos és zöld száguldás,
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!