Audi A4
Már a szeptemberi Frankfurti Autószalon előtt hivatalosan is bemutatkozott az új Audi A4. A 2014-elején a Giugiaróhoz távozott korábbi dizájnigazgató, Wolfgang Egger meglehetősen konzervatív alakot álmodott a középkategóriás modell számára. Annyira visszafogott a megjelenés, hogy elsőre egy egyszerű modellfrissítésnek tűnik az, ami valójában modellváltás, amit az is bizonyít, hogy minden karosszériaelem új. Alaposabban megnézve feltűnik, hogy szélesebb lett a singleframe hűtőmaszk, újak a fényszórók és a bennük lévő nappali fény mintázata, nagyobbak a kerékjáratok, határozottabb a váll-rész és újak a LED-es hátsó lámpák is. Az Audi szerint a szedán légellenállási együtthatója 0,23, ami kategóriaelső érték.
A moduláris MLB platformra épülő új A4-es 4726 mm hosszú, 1842 mm széles és 1427 mm magas, vagyis 25 mm-rel hosszabb, 16 mm-rel szélesebb és ugyanolyan magas, mint elődje. A tengelytáv 12 mm-t nőtt, 2820 mm-re, de a lábhely a második sorban 23 mm-rel lett nagyobb. Méretnövekedése ellenére az A4-es jelentősen könnyebb lett, egyes változatoknál akár a 120 kilogrammot is elérheti a tömegcsökkenés, az 1,4-es benzines vezető nélkül például csak 1320 kilogramm. Ezt úgy érték el, hogy több nagyszilárdságú acélt és alumíniumot használtak a karosszériához, utóbbiból készül például több külső elem és a tető is. Belül 24 mm-t nőtt az első fejtér és 11 mm-t az első válltér, az Avant változat 505 literes csomagtartója 15 literrel múlja felül a régiét.
Felárért már elérhető a TT-ből ismert digitális műszerfal, de lehet indukciós elven működő telefontöltőt, Bang & Olufsen hifit, tabletes hátsó szórakoztató rendszert és 4G-s internetelérést is vásárolni. Széria viszont a városi koccanásgátló, ami 40 km/h-ig képes megakadályozni az ütközést akkor is, ha a vezető nem lép a fékpedálra.
Kezdetben három benzines és négy dízel turbómotorral lesz elérhető az A4-es, a teljesítményskála 150-től (1,4 TFSI) 272 lóerőig (3,0 TDI) terjed. A motorok átlagosan 25 százalékkal erősebbek és 21 százalékkal takarékosabbak lettek. Csak a legnagyobb V6-os dízelhez jár alapáron a quattro hajtás (a nyolcfokozatú Tiptronic váltóval egyetemben), a többi verzió fronthajtású, de a 252 lóerős benzineshez és a 190 lóerős dízelhez szintén elérhető a quattro hajtás, amely a nyomaték 60 százalékát küldi a hátsó kerekekhez.
Minden négyhengeres alapáron az új hatfokozatú kézi váltót kapja meg, a fokozatmentes Multitronicot törölték a kínálatból, helyette az átdolgozott hétfokozatú S-tronic-ot kínálják, ami először érhető el fronthajtású A4-eshez. Az új futómű elöl és hátul is ötlengőkaros, az alkatrészek többsége alumíniumból készül a rugózatlan tömegek csökkentése érdekében. Felárért adaptív lengéscsillapítással és aktív hátsó Sport differenciálművel lehet fokozni a kocsi dinamikai képességeit.