Lincoln
Mondhatjuk ezt a globalizáció átkának vagy jótéteményének, de a piaci szereplők szemlátomást nem mindig fújnak egy követ a politikával, ami a jelek szerint nemcsak a jelenlegi európai-kínai autóipar relációjában igaz.
A Ford patinás luxusdivízójának modelljei közül a legkelendőbb pillanatnyilat a Nautilus, amelyből 8273 darabot adtak el az Egyesült Államokban az idei év második negyedévében. A Nautilus megelőzte a Corsairt, amelyből 6563 fogyott el, és az Aviatort, amelyből pedig 5664 darab. Minden modell eladásai nőttek a tavalyi év hasonló időszakához képest, és csak a Navigator lógott ki a sorból csökkenő eladásaival: mindössze 3423 darabot értékesítettek 27 százalékkall kevesebbet, mint egy éve, s ez mindössze 3423 darabot jelent.
A Navigátor népszerűségvesztése különösen szembetűnő, ha azt nézzük, hogy a nagy rivális, a Cadillac Escalade-ból nagyjából ugyanannyi darabot adtak el egy hónap alatt, mint a Navigatorból a teljes második negyedévben.
Míg a Ford folyton hangsúlyozza, hogy az Egyesült Államok autóiparában vezető szerepet tölt be, tetőtől talpig amerikai márka, élen jár a hazai piacon mind a gyártás volumenében, mind az exportban és a foglalkoztatásban, picit kilóg a lóláb, ha azt nézzük, hogy a legkelendőbb Lincoln éppen Kínában készül. Az új Nautilust a Changan Hangzhou üzemben szerelik össze. A Kínából érkező új modellváltozat az év elején jelent meg az amerikai piacon, és nagyon gyorsan a helyi vásárlók nagy kedvencévé vált.
A jármű egyik szexepilje a méretes, 48 colos kijelző, amely majd teljes szélességben lefedi a „faltól falig” műszerfalat. A Nautilus a csúcstechnológián kívül kétfajta hajtásláncot kínál a vásárlóknak. Az alapmodell turbófeltöltős, 2,0 literes négyhengeres, 250 lóerős motorral kerül a piacra. Van egy hibrid opció is, amelyet turbófeltöltős 2,0 literes motorral, fokozatmentes sebességváltóval és 134 lóerős villanymotorral láttak el. Az autó 310 lóerős összteljesítményre képes.