útépítés

Lázár János: 2500 milliárd forintból korszerűsödnek a közutak

2017.10.18.

A kormány a közlekedés ügyét a polgári berendezkedés egyik legfontosabb elemeként tartja számon, nemcsak infrastrukturális szervezési, hanem társadalmi és kulturális kérdésnek tekinti - mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter szerdán, az I. Magyar közlekedési konferencián, Egerben.

Lázár János előadásában úgy fogalmazott: "ma Magyarországon a közlekedés minősége az életminőség egyik legfontosabb tartópillére", ezért a rendelkezésre álló hazai források minél nagyobb arányát kell az ágazat fejlesztésére fordítani. A politikusok, a szakma és a lobbi közös eredménye az a 30 éve egyedülálló program, amely 3 és fél év alatt, összesen 2500 milliárd forintnyi közúti és 1500 milliárd forintnyi vasúti korszerűsítést és kapacitásbővítést tesz lehetővé úgy, hogy az említett összegek nagyobb részét immár nem az unió adófizetői adják össze, hanem a magyar adófizetők finanszírozzák - mondta.

Közölte, ebből az is világosan látszik, hogy ha nincs gazdasági növekedés, akkor e célra nem állnak rendelkezésre a szükséges források. A közlekedés minősége tehát az ország állapotának és teljesítőképességének is fokmérője - tette hozzá. Ma már kijelenthető, "képesek leszünk teljesíteni azt a célkitűzésünket, hogy 2022-re Magyarország Közép-Európa legjobb közlekedési infrastruktúrájával rendelkező országa legyen" - közölte, hozzátéve: az autópályák hossza és a magasabb rendű főutak minősége tekintetében "le fogjuk hagyni a környező országokat".    

Emlékeztetett: a kabinet stratégiai célja, hogy a Közép-európai régió vezető gazdasági-társadalmi hatalma legyen az ország. Ehhez elengedhetetlen a versenyképes gazdaság, amelynek egyik meghatározó szegmense a közlekedési infrastruktúra. Az ehhez szükséges kormányzati döntések megszülettek, a beruházások részben tervezési, részben már kivitelezési szakaszban vannak.     

A következő évek egyik legfontosabb feladata a településeken még burkolatlan földutak leaszfaltozása, ami a környékbeli, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtó centrumok elérhetőségének javításával együtt a vidék megtartóképességében, végső soron a vidéki Magyarország megmaradásában döntő jelentőségű - mondta. Jelezte: ennek érdekében az alsóbbrendű utak korszerűsítésére és az úthálózat fenntartási költségeire fordított összegeket is radikálisan emelni kell a következő években.     

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a kormány közútfejlesztési programjának köszönhetően 2022-re Magyarország az európai középmezőny élére kerül, hosszabb autópálya-hálózata lesz, mint Ausztriának. Ugyanakkor 2020-ig 480 kilométernyi vasútvonal-fejlesztés, valamint 44 nagyvasúti jármű beszerzése történik meg mintegy 1000 milliárd forint uniós forrásból.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....
2025.01.26
Megkoronázta káprázatos debütáló évét, a modell megőrizte a What Car? által odaítélt rangos, ’Az év....
2025.01.26
A hagyományos táblák helyett digitális kijelzőket kapnak a pesti fonódó villamosvonalon közlekedő....