Orosz autógyártás
Natasa olyan, mint az el nem múló szerelem. Elég egyszer látni és nem lehet elfelejteni. Natasa Oroszországban is kuriózum. Eleve szokatlan, hogy egy Lada modell női nevet kapjon, de aki látja, nem is tudja másként elképzelni.
A VAZ-2108 Natasa a híres háromajtós „vószem” platformjára épült. A Samarát világszerte árulták, került belőle Ausztrália, Kanada és a legtöbb európai ország piacaira is. A különböző felszereltségi szinteket a kereskedők határozták meg és ők is végezték el az ehhez szükséges kisebb-nagyobb változtatásokat. Néhány országban csak a kocsira kerülő feliratok különböztették meg az import modelleket az Oroszországban kapható Samarától, de Belgiumban, Franciaországban, Németországban és egy rövid ideig Ausztráliában piacra került kabrióváltozat is, melyet sehol máshol nem lehetett kapni. Egyes országokban az autó eltérő neveken futott.
Ez a modell modell, vagyis Natasa 1990-ben Belgiumban született meg, ahová külön szovjet mérnökcsapat érkezett Togliattiból. Születésében a Lada egyik belga forgalmazója játszotta a főszerepet, aki minden követ megmozgatott, hogy álma valósággá váljon. A négyüléses kabrió összecsukható szövettetőt, valamint új díszléceket és lökhárítókat kapott.
Összesen legfeljebb 500 ilyen autót szereltek össze. Most az egyik példányt meg lehet vásárolni Szentpéterváron 250 ezer rubelért. A tulajdonos elsősorban gyűjtőnek szeretné eladni, akinél „Natasa jó kezekbe kerül és szeretetet kap.” Az eladó a hirdetésben azt is tudatta, hogy ez az a Lada, amit a járókelők biztosan megnéznek, s ha alkalmuk nyílik, meg is simogatják.