csiphiány

Látják a beszállítók a fényt az alagút végén

2021.12.30.

Az európai autóbeszállítók szövetsége (Clepa) tízedik alkalommal is elkészítette átfogó felmérését az autóipari beszállítói láncokról. A több mint háromezer európai beszállítót tömörítő szakmai szervezet beszámolója szerint a beszállítók jobban bíznak a jövő optimista kilátásait illetően, mint a koronavírus-járvány kezdetekor, de az ellátási lánc problémáit továbbra is súlyosnak gondolják. Abban mindannyian egyetértenek, hogy a válságból a kiút csakis a fenntartható termelés lehet.

 

A 10. Clepa Pulse Check felmérés is bizonyítja, milyen nagy visszaesést okozott a termelésben a csip- és nyersanyaghiány, illetve mekkora nyomás alá kerültek a cégek a digitális transzformációra történő átállással. Pozitív kilátásról a válaszadók 27 százaléka nyilatkozott, ami ugyan elég borús képet fest, ám a tavalyi 8 százalékhoz képest igazi javulás. A cégvezetők úgy nyilatkoztak, hogy 2022 első félévéig nem várják a helyzet javulását, de abban sem biztosak, hogy ez 2022 végéig bekövetkezik. A 2021-re megfogalmazott pénzügyi és eredményességi célokat többségük nem látja tarthatónak. Szerintük a csip- és nyersanyaghiány ellátási láncok ezreit akadályozza, ezzel pedig munkahelyek milliói kerültek veszélybe.

A beszállítók a nehézségek ellenére nem hátrálnak, a tűzoltás mellett a jövőt befolyásoló stratégiák kidolgozásával vannak elfoglalva, amelynek kulcsszavai a zöld és a digitális. A válaszadók hetven százaléka alkalmazkodik a megváltozott ellátási viszonyokhoz, így több forrásból vásárolnak, közelebbi kapcsolatot építenek a félvezetőgyártókkal és hosszútávú szerződéseket kötnek. A válság egyre szorosabb és főleg hatékonyabb együttműködést kíván a beszállítók és az autógyártók (OEM) között is.

Sok cégvezető, a válaszadók 53 százaléka véli úgy, hogy a vállalatok pénzügyi tartalékaira szükség lesz az elkövetkező 12 hónapban. Az egyesülései és felvásárlási törekvések is fokozódnak, a válaszadók 39 százaléka növeli a jövő évben aktivitását ezen a területen.

A válság ráirányította a figyelmet arra is, hogy a paradigmaváltás immár elkerülhetetlen, a megszokott üzletmeneteket felváltják a sokkal fenntarthatóbb üzletek. Az európai zöld megállapodás (European Green Deal) és a Fit for 55 csomag elfogadása a piac és az ipar minden szereplője számára egyértelművé tette, hogy a dekarbonizáció, illetve a körkörös gazdaság olyan alapvető mozgatók, amelyek alapjaiban változtatják meg az ipart és benne a járműipart.

B. Cs.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.28
Az ABB Decoded podcast 2022-es évi első epizódjában Lucas di Grassi brazil autóversenyzővel készült....
2022.01.28
A Continental büszkén jelenti be a második alkalommal megrendezett, fenntartható anyagokra....
2022.01.28
Romániában a kormány csütörtökön a közlekedési szabályok szigorításáról fogadott el rendeletet,....
2022.01.28
A VW vezérigazgatója, Herbert Diess megfertőződött a koronavírussal és karanténban van. A cég....
2022.01.27
Ma már mindent elural a CO2 és az önvezetés, 40 évvel ezelőtt viszont jó üzletnek tűnt beszállni a....
2022.01.27
A Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági kampányt indít a vasúti átjáróban történő közúti balesetek....
2022.01.27
A Vitesco autóipari beszállító több nagy megrendelést kapott a gyártóktól: egy milliárdos....
2022.01.27
A kínai Nio márka megnyitotta a 800. akkumulátorcserélő állomását , ezúttal a Hangzhou városban....
2022.01.27
Azt remélik, az új, i20 N alapú hibrid Rally1-es autóval végre az egyéni bajnoki címet is....
2022.01.27
Egy autómentő kisteherautó és egy személyautó csapódott egymásnak valamivel 14 óra után - írja a....