csiphiány

Látják a beszállítók a fényt az alagút végén

2021.12.30.

Az európai autóbeszállítók szövetsége (Clepa) tízedik alkalommal is elkészítette átfogó felmérését az autóipari beszállítói láncokról. A több mint háromezer európai beszállítót tömörítő szakmai szervezet beszámolója szerint a beszállítók jobban bíznak a jövő optimista kilátásait illetően, mint a koronavírus-járvány kezdetekor, de az ellátási lánc problémáit továbbra is súlyosnak gondolják. Abban mindannyian egyetértenek, hogy a válságból a kiút csakis a fenntartható termelés lehet.

 

A 10. Clepa Pulse Check felmérés is bizonyítja, milyen nagy visszaesést okozott a termelésben a csip- és nyersanyaghiány, illetve mekkora nyomás alá kerültek a cégek a digitális transzformációra történő átállással. Pozitív kilátásról a válaszadók 27 százaléka nyilatkozott, ami ugyan elég borús képet fest, ám a tavalyi 8 százalékhoz képest igazi javulás. A cégvezetők úgy nyilatkoztak, hogy 2022 első félévéig nem várják a helyzet javulását, de abban sem biztosak, hogy ez 2022 végéig bekövetkezik. A 2021-re megfogalmazott pénzügyi és eredményességi célokat többségük nem látja tarthatónak. Szerintük a csip- és nyersanyaghiány ellátási láncok ezreit akadályozza, ezzel pedig munkahelyek milliói kerültek veszélybe.

A beszállítók a nehézségek ellenére nem hátrálnak, a tűzoltás mellett a jövőt befolyásoló stratégiák kidolgozásával vannak elfoglalva, amelynek kulcsszavai a zöld és a digitális. A válaszadók hetven százaléka alkalmazkodik a megváltozott ellátási viszonyokhoz, így több forrásból vásárolnak, közelebbi kapcsolatot építenek a félvezetőgyártókkal és hosszútávú szerződéseket kötnek. A válság egyre szorosabb és főleg hatékonyabb együttműködést kíván a beszállítók és az autógyártók (OEM) között is.

Sok cégvezető, a válaszadók 53 százaléka véli úgy, hogy a vállalatok pénzügyi tartalékaira szükség lesz az elkövetkező 12 hónapban. Az egyesülései és felvásárlási törekvések is fokozódnak, a válaszadók 39 százaléka növeli a jövő évben aktivitását ezen a területen.

A válság ráirányította a figyelmet arra is, hogy a paradigmaváltás immár elkerülhetetlen, a megszokott üzletmeneteket felváltják a sokkal fenntarthatóbb üzletek. Az európai zöld megállapodás (European Green Deal) és a Fit for 55 csomag elfogadása a piac és az ipar minden szereplője számára egyértelművé tette, hogy a dekarbonizáció, illetve a körkörös gazdaság olyan alapvető mozgatók, amelyek alapjaiban változtatják meg az ipart és benne a járműipart.

B. Cs.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.08
Nem állt drog vagy alkohol befolyása alatt annak a lengyel busznak a sofőrje, aki két nappal....
2022.08.08
Az amerikai Jeep hivatalos képviselői bejelentették, hogy a „vállalat ügyeibe történő pekingi....
2022.08.08
A Mercedes a Continental prémium termékeivel szereli fel az EQ sorozat új, teljesen elektromos SUV-....
2022.08.08
A Continental legújabb tanulmánya szerint a válaszadók több, mint 70%-a aggódik a közlekedés....
2022.08.08
Létrejött a pesti nagykörúti kerékpársávok folytatása Budán – írta közleményében a Budapesti....
2022.08.08
Angliából lopott autót foglaltak le a rendőrök Békés megyében, a méhkeréki közúti határátkelőhelyen....
2022.08.08
A nagyközönség számára először idén júniusban bemutatott új Peugeot 408 Fastback most a Louvre-Lens....
2022.08.08
Az elmúlt 24 órában négy anyagi kárral végződő úgynevezett vadelütéses balesetekhez riasztották a....
2022.08.08
Nemrég jelentette be a BMW, hogy több funkciót is előfizetéses rendszerben fog kínálni vásárlói....
2022.08.08
Az előző versenyhétvégéhez hasonlóan Michelisz Norbert vasárnap a túraautó-világkupa (WTCR)....