Land Rover
Ehhez a mutatványhoz segítséget nyújthatott volna egy felező, a Discovery Sport azonban nem rendelkezik ilyennel, így pusztán a 2 literes dízelmotor 180 lóerejére és a 430 Nm-es nyomatékára támaszkodhatott a nehéz vasúti kocsikkal szemben.
A Land Rover mérnökei azonban nem aggódtak, amikor a „tesztpilóta” Karl Richards a Svájci Stein am Rhein vasútmúzeumában nekivágott a kísérletnek. Bár a Discovery Sport maximális vontatási kapacitása a közúton mindössze 2.5 tonna az autó azonban fejlett elektronikával rendelkezik, amely többek között lehetővé teszi a nehéz terepen való lassú kúszást is.
A „SUV-on” az egyetlen átalakítás mindössze az volt, hogy kis segédkerekeket szereltek az autóra annak érdekében, hogy stabilizálják a sínpályán való haladását. Az Aquarius Railroad Technologies-től érkező segédkerekek meg is tették a dolgukat, így sikerült a mutatvány.
A 100 tonnával azonban a Discovery Sport még nem léphet be a közúti vontatók Pantheonjába, hiszen egy Volvo kamion nem rég 750 tonnát mozgatott meg, 2013-ban pedig egy Nissan Patrol egy 170.9 tonnás teherszállító repülőgépet is elhúzott.