Peugeot 3008
Noha egy percet sem öregedett, már nyolc éve piacon van a jelenlegi Peugeot 3008 generáció, ami 2016-ban elsőként vonultatta fel az új márkaindentitást. Most pedig úgy tűnik, hogy ezt a kezdeményező szerepet továbbra is szeretnék a dögös és remekül használható kompakt városi terepjáró válláról levenni, ugyanis hivatalosan is leleplezték a 3008 harmadik generációját, ami az első STLA (Medium) padlólemezre épülő Stellantis modell lesz, így érthetően hatalmas érdeklődés övezi. Ahogy azt megszokhattuk a legfrissebb Peugeot modelleknél, az új 3008 is elektromosként, azaz E-3008-ként debütál majd, de lesz belőle konnektorról tölhető és sima hibrid is.
Kezdetben három elektromos változatot kínálnak majd. A belépőszintet a 210 lovas, elsőkerekes, 73 kWh-s változat jelenti majd, aminek 525 km-es hatótávot ígérnek. Akik a leghosszabb hatótávra mennének rá, azoknak a 230 lovas, elsőkerekes, 98 kWh-s változat lesz megfelelő, aminek akár 700 km-es emissziómentes hatótávot is ígérnek, noha ez lesz a leglassabb modell, 8,9 másodperces 100-as sprinttel. Ezzel szemben a legsportosabb mindenképp a 320 lovas, kétmotoros, kvázi összkerekes változat lehet, aminek mindössze 6,2 másodpercre van szüksége ehhez a mutatványhoz, viszont a WLTP szerinti 525 km megtételére még így is képes lehet.
Ami még fontos információ, hogy alapáron jár majd a 11 kW-os fedélzeti töltés, míg a 22 kW-os feláras lesz, míg a rendszer akár 160 kW-ot is elbír, amivel akár fél óra alatt letudható a 20%-ról 80%-ra való töltés. Egyelőre semmit sem tudni a HEV és PHEV változatokról, csak annyit, hogy érkeznek. Amit viszont szerintem nem láttam jönni, hogy a kor divatjára reagálva kupésították a 3008 alapvetően hétköznapi, hagyományos formavilágát. Hogy ez mennyit csorbít a használhatóságán, az majd az első tesztek után kiderül, mindesetre az 520 literes csomagtartó kapacitást megtartja, amiből 20 litert el tud rabolni az összkerékhajtás.
Odabent megmaradnak a modern, űrhajós formák, és modern anyagok, ahogy az alul-felül lecsapott kormány is. Ugyanakkor ez lesz az első Peugeot modell, amiben bemutatkozik az új panoráma i-Cockpit, már összeolvasztott képernyőkkel, ami így 21-colosra nőtt, amellett, hogy a digitális gombsort is örökli. Az egész műszerfalon végigfut majd a hangulatvilágítás, míg a menetirány választó felkerül a műszerfalra, az indítógomb mellé. Már 2024 februárjában megkezdheti eladásait az új E-3008, az alap villanyos és a benzines hibrid változatokkal.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!