Subaru
Egy olyan légzsákról van szó, amely a szélvédő külső alsó részén nyílik, és tompítja a legkritikusabb felülettel történő ütközés következményeit. Az EuroNCAP által végzett vizsgálatok szerint túlnyomó részt ez felület jelenti a legnagyobb veszélyt gázolás során a gyalogosokra nézve.
A gyalogosok védelmét szolgáló előírások, az autók formájának átalakítása az elmúlt 15 évben már jelentősen javították a sérülési statisztikákat. Az autós töréstesztek nyomán jelentős változások mentek végbe a formatervezésben, a biztonság elvárás lett, egyre optimálisabbá vált a karosszériák dizájnja. Különösen vonatkozik ez a motorháztető és a mechanikai alkatrészek közötti távolságra.
Az szélvédőhöz kapcsolódó passzív biztonsági berendezést a japán Subaru autógyár a Levorg nevű modelljén alkalmazza először. Olyan légzsákról van szó, amely gyalogossal vagy kerékpárossal történő ütközés során automatikusan kinyílik a szélvédő alsó síkjában. A múltban már szórványosan volt példa külső légzsákokra. Ezzel találkozhattunk például a Volvo a V40-en, vagy említhetjük a német ZF cég oldalsó légzsákok kifejlesztésére irányuló próbálkozását 2019-ből.
A szélvédő alsó csíkjában található légzsák teljes egészében a japán piac specifikációja lesz.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!