Széchenyi István Egyetem
Tetszetős a 2015-ös, saját fejlesztésű kisautó.
A korábbi évekhez hasonlóan idén is napelemek biztosítják a segédtöltést az autónak, kiegészülve egy saját fejlesztésű munkapont követő rendszerrel – mondta el Pup Dániel tanszéki mérnök, aki a csapat alapító tagja és egyik vezetője. - A jármű teljes elektromos rendszere átalakult, a csapat ezen fejlesztéseivel nevez a Technical Award díjra is. A jármű orrkúp geometriája is jelentősen változott a jobb légellenállás érdekében. A versenyautó futóműve is módosításokon esett át és saját tervezésű, egyedi gyártású felniket is fejlesztett a csapat.
Az autó tetején levő napelemek az akkumulátor töltéséhez 20 százalékkal járulnak hozzá - feltéve persze, ha süt a nap.
A szemre is tetszetős jármű önsúlya 90 kilogramm. Egy feltöltéssel 25-30 kilométert képes megtenni. A sofőrnek legalább hetven kilogrammot kell nyomnia, ha ennél kevesebb, a verseny alatt a szervezők súlyokat raknak az autóba.
A győri egyetemista sofőr, Zámbó Zoltán egyébként sisakkal együtt pontosan hetven kilogrammot nyom.
Az autó további érdekessége, hogy bizonyos műanyag elemeit 3D-s nyomtatóval nyomtatták. Így például az elektronika burkolata és a lámpaház is nyomtatással készült. A műszerfal helyén egy tablet van, a saját fejlesztésű elektronika 50 féle adatot tud a készüléken megjeleníteni, ami a boxutcában levő tableten is látszik,
Zámbó Zoltán sisak nélkül 67,5 kilogrammot nyom, sisakkal pont hetvenet.
A versenyt május 17 és 25 között Rotterdamban rendezik meg két kategóriában: prototípus és az városi koncepció. A győriek ez utóbbiban indulnak egyedüli magyar csapatként. Sikereiket a 2008-as és 2010-es I., a 2012-es évben pedig II. hely fémjelzi. 2011-ben elnyerték a Shell Eco-marathon Europe Team Spirit különdíjat. Mivel a 2012-es versennyel megszűnt a tisztán Solar meghajtású járműosztály, 2013-tól az elektromos kategóriában versenyez a csapat. Tavaly negyedik helyezést értek el.
Az elektromos hajtás lelke az akkumulátor.
„Célunk a verseny lényegéből adódóan, hogy az autót tökéletesítsük, optimalizáljuk, minimalizáljunk minden veszteséget, a módosítások által még könnyebb legyen a jármű tömege, ezáltal még energiahatékonyabbak legyünk. Szeretnénk a versenyig általunk kitűzött feladatokat maximálisan elvégezni, saját célkitűzéseinknek eleget tenni. Emellett ebben a számunkra még viszonylag új kategóriában is szeretnénk folyamatosan előbbre lépni, az eddigi teljesítményeinkhez képest egy jobb eredményt elérni” összegezte az idei terveket Zámbó Zoltán, a csapat pilótája.
A műszerfal egy tabletből áll.