Volkswagen
A fejlesztések a gyár zöld átállását szolgáljak, így 2033-ra a Volkswagen valamennyi létesítményében már csak elektromos meghajtású járműveket gyártanak majd.
A népszerű ID.3-as modell gyártásának előkészítői munkálatai Európa legnagyobb autógyárában az ütemterv szerint haladnak. Az óriási kereslet miatt Zwickau és Drezda után jövőre Wolfsburgban is elindul a gyártás, a termelés felfutását 2024-re várják.
A mostani közel félmilliárd eurós beruházásból fejlesztik tovább a MEB platformot, (MEB+) és biztosítják a gyártás technológiai feltételeit. A Volkswagen újgenerációs zéró-emissziós autói gyorsabb töltéssel és nagyobb hatótávval bírnak - közölte Schaefer, aki nyáron a Skodától érkezett és vette át a márka irányítását.
Az akkumulátorokat a társaság 2025-től működésbe álló salzgitteri egysége biztosítja. Schaefer közölte, megkezdődtek az egyeztetések, hogy a cég egyik elektromos meghajtású szabadidő-autójának gyártását is Wolfsburgba hozzák.
Az előkészítő munkálatokba a 60 ezer főt foglalkoztató gyáregység szakszervezeteit is bevonják. Az érdekképviseleti szervek attól tartanak, hogy a zöld átállás során a Volkswagen csoporton belül veszít jelentőségéből a wolfsburgi gyáregység, amelynek éves termelése évek óta csökkenő tendenciát mutat.
Hét éve még 800 000 jármű gördült le Európa legnagyobb járműgyárának gyártósorairól, amely 2021-ben a pandémia és félvezetőhiány miatt 400 000-re csökkent. A világ második számú autógyártója tavaly 8,6 millió járművet értekesített, a Toyota csoport mögött, amely 10,5 millió eladott járművel megőrizte globális vezető pozícióját.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!