Cazoo

A következő nagy dolognak tűnt, mégis elbukni látszik a Cazoo

2022.06.22.

A Cazoo egy évvel ezelőtt az autóipar egyik legizgalmasabb projektje volt, mára mégis úgy tűnik, csődbe mehetnek. Mi történt?

A jelenlegi chiphiány-válság szinte minden kereskedőnek segített az új és használt gépjárművek értékesítésében és nyereségrekordok felállításában, a kínálat és a kereslet történelmileg példátlan egyensúlyhiánya miatt. Magyarul sokkal több autót akarnak venni az emberek, mint amennyi elérhető kocsi van a piacon.

Ha azonban alaposan megvizsgáljuk az új autók kiskereskedelmében az Európában és az Egyesült Államokban tapasztalható trendeket, világossá válik, hogy bizonyos kereskedők számára aggodalomra okot adó folyamatok zajlanak.

A teljesen digitális járműértékesítési tranzakciókat biztosító platformokkal egyes gyártük az értékesítési folyamatot gyakorlatilag az elejétől a végéig irányítják, és az új elektromos járművek bevezetésére összpontosítanak. A Volkswagen volt az első és a legagresszívebb, amikor 2020 májusában bejelentette, hogy az ügynökségi üzleti modell minden németországi kereskedésre érvényes lesz az összes elektromos jármű eladásnál.

Ez az ügynökségi modell a következőképpen működik: A franchise-kereskedő többé nem az új jármű értékesítője, ehelyett az ügyfél közvetlenül a Volkswagennél ad le rendelést, akár offline, akár online, és megnevezi az előnyben részesített szállítókereskedőt. Az árat és a kereskedő jutalékát a Volkswagen határozza meg, a kereskedő pedig csak egy ügynök, akinek nincs tárgyalási felelőssége, hanem egyszerűen egy tesztvezetéseket lebonyolító, tranzakciófeldolgozó és szállítási pont.

A kereskedő már nem finanszírozza az eladásra szánt járműveket, nem tart raktári autókat, szinte az összes költséget a gyártó viseli. Ez nem a jövő, Európában sokfelé már megérkezett az ügynökségi modell.

A Daimler körülbelül egy évvel később vezette be az ügynökségi modellt az Egyesült Királyságban, és más európai régiókban is ezt tervezik.

„Az ügynökségi modell megteremti a szerződéses alapot az online üzlet és a bemutatóterem-alapú üzlet integrálásához” – mondja Holger B. Santel, a VW németországi értékesítési részlegének vezetője.

A kereskedőből lett ügynök minden egyes eladás után jutalékot kap, és többé nem határozza meg egyénileg az árakat vagy a kedvezményeket. Viszont cserébe mentesül minden jelentős kereskedelmi kockázat alól, és többé nem terhelik olyan adminisztratív feladatok, mint a számlázás és a fizetési tranzakciók lebonyolítása, vagy a raktárán lévő autók gondozása.

A felelősség és a kockázat csökkenése mellett azért is vonzó lehet ez egy kereskedő számára, mert egy tisztességes, rögzített árrés az új gépjárművek értékesítésére a normál időkben, amikor bőséges új járműkínálat van, hosszú távon megnövelheti a legtöbb kereskedő újautó-osztályának nettó bevételét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.11
A BMW hidrogénstratégiája a technológia-agnosztikus megközelítést alkalmazza az autóipari....
2025.03.11
Kínában 1,39 millió új személygépkocsit adtak el februárban, 26 százalékkal többet a tavaly....
2025.03.11
A tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) akár 701 kilométernyi hatótávolsággal....
2025.03.11
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság hivatalos személyi jelleg....
2025.03.11
Miként tervezi feljebb pozícionálni termékeit a Mazda, ebben az egyre csak változó autóipari....
2025.03.10
Használtautó vásárlás előtti vizsgálat: Ford Galaxy 2009. ..
2025.03.10
A Puli Space Vízszimatolója (Puli Lunar Water Snooper, PLWS) első magyar műszerként eljutott a Hold....
2025.03.10
A népi folklórban csupán „öngyilkos ajtóknak” nevezett, Rolls-Royce-os ajtajai (is) lesznek a....
2025.03.10
Újfalu lakótelep, Jilemnický utca, Barátság tér, Malom utca – az elmúlt egy hétben számos olyan....
2025.03.10
A kamionok automatizált be- és kirakodása az intralogisztika szent grálja. Bár számos kihívást....