Das WeltAuto

Könyveléstől a használtautókig – interjú Tóth Péterrel – 1.rész

2021.11.23.

Interjút készítettünk az idén megnyitott Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatójával, Tóth Péterrel, aki 15 éves használtautós tapasztalattal a háta mögött osztotta meg velünk gondolatait. Az interjú első részében elsősorban a karrierjéről és az új kereskedésről beszélgettünk.

Hogyan kezdődött a karriere a Porsche Hungariánál?

2006 decemberében indult, először nem értékesítéssel foglalkoztam, hanem a pénzügy osztályon, pénzügy-számviteli munkatársként kezdtem, majd ugyanott könyvelőként folytattam. 2013-ban váltottam, jött egy lehetőség a Das WeltAutonál, amikor megpályáztam egy területi vezetői pozíciót. Onnan indult az én értékesítési karrierem.

Az országos Das WeltAuto hálózat tartozott hozzám, főként a kereskedői támogatás, tanácsadás, ellenőrzés valamint tréningek szervezése volt a feladatom. 2019-ben kaptam lehetőséget a Porsche Inter Auto Hungariánál, amely az importőr kiskereskedelmi partnere. Ott a használtautó üzletág vezetői pozícióját kaptam meg és 7 telephely használtautó üzletágának szakmai irányítása volt a feladatom.

Idén májusban tértem vissza a Porsche Hungariához, a Das WeltAuto Centrum Budaörs kereskedelmi vezetője lettem. November 1-je óta emellett kereskedelmi igazgatója vagyok a Porsche Hungaria Gépjárműparkjának, ahol a tesztautók kiadása, üzemeltetése és később azok értékesítése a feladat.



Tóth Péter.  Fotó: Porsche Hungaria

Hogyan került a Porsche Hungariához?

Ez az első munkahelyem, vidékről származom, Heves megyéből, Gyöngyös környékén nőttem fel. Kezdetben abban a régióban kerestem munkát, de rá kellett jönnöm, hogy túl sok lehetőség nincsen. Már akkor is a használtautó értékesítés irányába mentem volna, meg is pályáztam értékesítői pozíciókat, de tapasztalat híján nem voltak nyitottak a kereskedések, nagyobb tudással bíró, ügyfélkörrel rendelkező értékesítőt akartak.

Mindeközben pénzügy és számvitel szakon elkezdtem a mesterképzést Gödöllőn; a főiskolai diplomám is ehhez az irányhoz kötődik, közgazdász államháztartási szakirányon végeztem. Végül Budapesten sikerült munkát találni, amikor felvettek a Porsche Hungariához: pénzügy és számviteli pozíciót pályáztam, de a cég volt az, ami motivált. Az autók szeretete sokat nyomott a latba, ezért próbáltam meg.



Fotó: Kaiser Erika & Das WeltAuto

Az autók szeretete honnan jött? És milyen autót használ most?

Az autók iránti érdeklődésem édesapámtól ered valószínűleg, autóvillamossági szakemberként dolgozott , mellette már gyerekként sokféle autót láttam. Fiatalkorom óta folyamatosan böngésztem az autókat, például a használtautó.hu-t, és érdekelt, hogy milyen új modellek vannak, na meg az is, hogy a régi példányok hogyan muzsikálnak.

Első autóm, amit saját pénzemből vásároltam meg, egy Peugeot 206-os volt, 1,1 literes motorral. A célnak megfelelt, már akkor is úgy választottam, hogy márkakereskedésből vegyem, legyen állapotlapja és szervíztörténete visszakövethető legyen. Jó üzletet akartam kötni, amivel végül nem fürdök be.

Most nincs saját autóm, a szolgálati gépkocsim pedig általában egy Škoda Superb vagy egy Volkswagen Passat. Most pár hónapig volt szerencsém Škoda Kodiaq RS-sel járni, de bármilyen autót szívesen kipróbálok. Mindig többet és többet szeretnék tudni az autókról, főleg a saját termékeinkről.



Fotó: Kaiser Erika & Das WeltAuto

A Das WeltAuto mekkora szereplő a magyar használtautó piacon?

A hálózat értékesítési darabszáma nyilván marginális ahhoz képest, hogy hány négykerekű cserél gazdát egy évben az országban, de ha azt a szegmenst nézzük, amelyben a Das WeltAuto érdekelt, vagyis a fiatal használtautók piacát, ott kifejezetten fontos szereplő. Ezt bizonyítja a Das WeltAuto kereskedések 19%-os piaci részesedése 0 és 7 év közötti fiatal használtautók piacán. Országos hálózattal dolgozunk, amely jelenleg 30 kereskedést számlál, a piacon pedig régóta jelen vagyunk: idén lett 20 éves a márka Magyarországon. Azóta megszakítás nélkül elérhetnek minket ügyfeleink, nem volt szünet, mint más használtautó brandeknél, amelyek 1-2 évre eltűntek egy válság súlytotta, nehezebb időszakban.



Fotó: Kaiser Erika & Das WeltAuto

Mit érdemes tudni az új, budaörsi Das WeltAuto Centrumról?

A Das WeltAuto Centrum Budaörs 2021 májusában nyílt meg, a telephely több mint 10.000 négyzetméterével 220 autó kiállítására alkalmas. Természetesen a jövőre felkészülve számos elektromos autó töltésére alkalmas helyet is kialakítottunk. A parkolókat pedig úgy terveztük, hogy az elektromos vagy hibrid autóval érkező ügyfelek is használhatják a töltőket.

A kereskedés megnyitásakor 186 autóval indultunk, de már ezt megelőzően is hatalmas érdeklődés volt az autókra, anélkül, hogy hirdettük volna az új kereskedést. Hosszú felkészülést vett igénybe, amíg az autókat felmértük, kialakítottuk a kiállító teret, eldöntöttük hogy hol és hogyan álljanak az autók, kiválasztottuk a dedikált helyeit a különböző szegmenseknek.

Miközben az autók árazása folyt, az ügyfelek látták az előkészületeket az autópálya mellett. Már akkor jöttek és érdeklődtek, hogy mikor nyitunk, milyen lehetőség van autóvásárlásra. Gyakorlatilag a megnyitás óta, az első napoktól kezdve állandó ügyféljelenlétet tapasztalunk és folyamatosak a megkereséseink.

A helyszínben az a jó, hogy városon kívül van, így ide inkább azok az ügyfelek jönnek, akiknek valóban vásárlási szándékuk van. Általában nem nézelődni, hanem konkrét autó miatt érkeznek, vagy legalábbis konkrét elképzelésük van. Az első tapasztalataink alapján a látogatók 70 százalékával szerződést is kötünk.

Az interjú második részében szó lesz a használtautó-piac jelenlegi helyzetéről, a legnépszerűbb modellekről és arról is, hogy milyen extrát érdemes választania az embernek az új autójába, ha könnyen akar neki új gazdát találni, amikor lecserélné..

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....