elektromos mobilitás
Az aszfaltba ágyazott elektromos töltési rendszer a Stanford Egyetem találmánya és azt kísérleti rendszerrel elektromos buszok töltésére már használják Dél-Koreában. Nagy Britannia közlekedési minisztere, Andrew Jones szerint ezen fejlesztés pedig jelentős segítség lehet abban, hogy országa a technológiai fejlesztés élvonalában maradjon. „Az alacsony szennyezőanyag kibocsátású járművek menet közbeni feltöltése izgalmas lehetőségeket kínál” – nyilatkozta Jones. „Mi pedig vizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy üzleti és környezeti szempontokból hogyan is lehetne ezt kiaknázni.”
A tesztelni fogja a vezeték nélküli töltés hatékonyságát és biztonságosságát, amennyiben pedig működik, az az útdíjon keresztül további plusz bevételt jelenthet az államnak. A nagyjából 18 hónapig tartó vizsgálatokra egy tesztszakaszt építenek majd. Siker esetén pedig jelentős mértékben megnövekedhet az elektromos autók hatótávolsága. A Highways England maximálisan elkötelezett a környezetkímélő elektromos autók iránt, így jelenleg egy másik projekten is dolgoznak, amelynek keretében 20 mérföldenként (32 kilométer) plug-in gyorstöltőket alakítanának ki az elektromos autók számára.