koncepció autó
A 80-as évek az élet minden szempontjából a jövőkeresésről szóltak, és nem volt kivétel ezalól az autóipar sem. Új korszak kezdődött az uralkodó formai jegyekben, az egyenes vonalaktól és a hasáb sziluettről szép lassan átváltottunk a gömbölyűbb formákra, amik valahol a 90-es évek végén teljesedtek ki. Addig viszont születhettek olyan átmeneti megoldások, mint a Citroen Karin, amit első ránézésre inkább gondolnánk egy olasz sportautó futurisztikus elődjének, mint egy francia kényszermegoldásnak arra az esetre, ha semmi érdekeset nem tudnak bemutatni az 1980-as Párizsi Autószalonon.
Persze az olaszok sem pihentek, a Bertone művek például ekkora alkotta meg a Lamborghini Athont, amiből végül mindössze egyetlen darab készült, középre helyezett 3,0 literes V8-cal, 260 lóerővel, és futurisztikus Spyder kaszniformával. Odabent szokatlanul sok digitális kütyü működött, olyan újító megoldásokkal, mint az érintőképernyő. Egyébként az Athont még a Torinói Autószalonra készítették, és nem sokkal később a Bertone saját kollekciójában végezte.
Szintén olasz furcsaság az Italdesign Machimoto, ami olyan kérdéseket válaszolt meg, amit senki sem tett fel. Mi lenne, ha egy Volkswagen Golfot egyesítenénk egy motorkerékpárral? Nem elég, hogy minden részletében valódi cyberpunk, igazi retro csemege, de akár 6 ember is utazhatott benne – hatás szünet – motornyergeken. Igen, odabent két sor hagyományos motor ülést helyeztek el, így persze magasra került az üléspozíció, tehát tetőt nem gondoltak a koncepcióhoz.
Ezek után nem csoda, ha egy hatkerekű hibrid is simán belefért az ingerküszöbbe – bár ebben közrejátszhatott az F1 egyetlen hatkerekű versenyautója 1977-ből, a Tyrrell P34 is. A Briggs and Straton koncepciójának azonban nem a gyorsaság, hanem a takarékosság állt a középpontjában. Noha elsősorban fűnyírók gyártásával foglalkozott a vállalat, szerettek volna a világ egyik első hibridjével válaszolni az olajkrízisre. Ezért fogtak egy 694 köbcentis boxermotort, amihez tizenkét darab 6 voltos akkumulátort kapcsoltak. Végsebessége 110 km/h volt, és akár 80 km-t is megtett villanyról.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!