Mazda

Kívül-belül megújul a Mazda6-os 2015-ben

2014.12.03.

Ki gondolta volna, hogy a modellciklus közepén járó középkategóriásnak ráncfelvarrásra van szüksége? A Los Angeles-i autószalonon márpedig bejelentették, hogy a következő évben frissül az autó megjelenése, néhány műszaki részlete és tucatnyi vezetésbiztonsági rendszer jelenik meg a fedélzeten.

Alig egy éve teszteltünk egy nagyon impozáns Mazda6 Sportkombit, melyben a 2,5 literes benzinmotor és a kifogástalan hatfokozatú automataváltó teljesített szolgálatot. Már a címben elmondtunk mindent (meglát, megszeret, megvesz), legalábbis hangot adtunk a személyes benyomásunknak, majd a tesztben azért tettünk a mérleg másik serpenyőjébe is. Az utastérben két részletet kifogásoltunk: a hagyományos kézifékkart stílus idegennek tituláltuk, valamint szívesebben nézegettünk volna egy mérettel nagyobb központi kijelzőt a középkonzolon.

Úgy tűnik eljutott a távol keleti mérnökcsapathoz a hangnélküli felkiáltásunk, ugyanis a jövőre érkező frissített verziónál már elektromos kapcsolással aktiválhatjuk, vagy oldhatjuk a kéziféket és igazi nagyautós (7 hüvelykes ) kijelzőn kémlelhetjük majd az információkat.

Haladjunk talán kívülről befelé! A bevált KODO dizájnhoz csak mértékkel nyúlnak, azonban a módosításoknak köszönhetően markánsabb megjelenést ígér a formatervező csapat. Átrajzolt hűtőrács, LED-es fénytestek elöl-hátul és adaptív fényszóró is része a faceliftnek, csakúgy mint a módosított felfüggesztés és nagymértékben javult zajszigetelés is, bár ez utóbbival nem igazán volt problémája a többségnek.

Természetesen a beltérben várható a legtöbb újdonság, hiszen a gyorsan változó vásárlói igények szerint szeretné a gyár felvértezni a jelentős konkurenciával szembenéző középkategóriást. Lesz itt minden, mint a búcsúban: A Mazda3-ból is ismert intelligens kapcsolódási rendszer, az MZD Connect, Head-up display, valamint az i-ACTIVSENSE legújabb fejlesztései is szerepelnek a jövevény kínálatában. Ebben a kategóriában megszokott sofőrsegédekkel a biztonsági faktort kívánták egy magasabb szintre emelni, így ezentúl holttérfigyelővel kiegészített és a hátsó, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is elérhető a 6-osban, valamint a sávváltást segítő-, a sávelhagyásra figyelmeztető és korrigáló rendszer is. Végül pedig, bővül az alap felszereltségi lista és a fentiekben felsoroltakat nagy valószínűséggel egy áttervezett műszerfalba helyezve tálalják majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.10
Bizonyos szabálysértések a közösségnek, azaz nekünk magunknak ártanak: szabálytalanul parkoló kocsi....
2024.05.10
Nem éppen turistacsalogató az új projekt.   ..
2024.05.10
Igazi mérföldkő a kínai Senjang város Dadong kerületében működő létesítmény gyártósoráról ma....
2024.05.10
Az M0-s autóút déli szektorán az M5-ös autópálya felé vezető oldalon összeütközött több jármű az 5-....
2024.05.10
Pofátlan(tan)ítás Salgótarjánban címmel tett közzé egy videót a Nógrád Vármegyei Rendőr-....
2024.05.10
Május 12-én a darlingtoni futamon jelenik meg a híres dizájn. ..
2024.05.10
A négyüléses luxusbusz és a hétszemélyes VIP utazójármű után egy harmadik üléskonfiguráció is....
2024.05.10
A hétvégén Jaramában kezdődik a Formula 4-es spanyol bajnokság, melynek mezőnyében ott lesz Hideg....
2024.05.10
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 igazi telitalálat volt: szerették a vásárlók, megbízható volt,....
2024.05.10
Tarts velünk és alakítsd a jövőd! Ezzel a mottóval indul idén szeptemberben immár nyolcadik....