Kiss Norbert

Kiss Norbi: "Fantasztikus szezonunk volt..."

2015.11.11.

Az már a 2014-es év vége felé látszott, hogy az OXXO Racing-Axxyss Motorsport és Kiss Norbi a Kamion Európa-bajnokság egyik legmeghatározóbb csapatává-pilótájává nőtte ki magát az évek alatt. Már régóta nem mi próbálunk ellesni taktikákat, beállításokat vagy fejlesztéseket a többiektől, hanem ők méregetik kamionunkat, amikor csak tehetik, többen jönnek tanácsért, vagy figyelik, mit lépünk egy-egy váratlan szituációra, vagy időjárás változásra.

Mivel a két szezon között komoly átalakítást igénylő technikai változásokat nem írt elő az FIA, várható volt, hogy az idén is a legjobbak között lesz Norbi, s rögtön az év elejétől ez így is volt. Viszont bármennyire is simának tűnt ez az év, közel sem volt akkora a fölényünk eleinte egy körön, vagyis az időmérőkön. Általában századok, vagy 1-1 tized döntött a kvalifikációkon, de szinte mindig a mi javunkra, idén a 20 időmérőből 17-et megnyertünk, (igazából 18 volt, de egyet elvettek...), és csupán háromszor nem tudta győzelemre váltani ezeket Norbi. A 40 futamon elért 19 győzelem, és a 17 pole pozíció új rekordok a Truck Race történelmében, melyek mellett mostantól Kiss Norbi neve áll...

Mivel idén a második futamok helyezései is ugyanannyi pontot értek, mint az első futamokon, egyformán fontos volt ezeken is jól szerepelni, és a dobogó közelébe felérni - legtöbbször a nyolcadik helyről. Mint mindenhez az életben, a versenyekhez is kell a szerencse, eddig rengeteg kalandba, ütközésbe és kilökésbe kerültünk bele a második futamokon, de idén ez is megváltozott, szinte mindig kimaradtunk ezekből, és úgy ment át a mezőnyön Norbi, mint kés a vajon. 2015-ben Kiss Norbi a 20 második futamból 12-szer dobogón állt, ebből 5 győzelem volt - ez is kellett a sikerhez.

Idén a legsikeresebb versenyhétvégénk Ausztriában, Spielbergben volt, ahol mind a négy futamot megnyerte Norbi, kétszer a pole pozícióból, kétszer pedig a nyolcadik helyről rajtolva, tiszta előzésekkel, hatalmas iramot diktálva, ez is történelmi pillanat volt számunkra, de a mezőnyben is ritkaság, 4-5 évente fordul elő, hogy ilyen hétvégét tud futni egy versenyző.

A legjobban várt, és a legemlékezetesebb hétvégénk pedig egyértelműen itthon, a Hungaroringen volt. 25 év után tért vissza a sorozat Magyarországra, s bár nagyon készültünk rá már évek óta, és rengeteget dolgoztunk érte, nem tudtuk pontosan, milyen is lesz hazai pályán versenyezni.

Minden képzeletet felülmúlt...Eddig is volt olyan versenyünk, ahol rengeteg magyar néző szurkolt nekünk, de ilyen, amikor a teljes lelátó, ilyen még nem. Amikor nem tudtunk úgy elmenni a paddock egyik pontjától a másikig, hogy ne szóljanak oda biztató szavakat a sétáló nézők, hogy ne csinálnának közös fotókat, ne tapsolnának vagy veregetnék a vállunkat.

Amikor Norbi elment a célegyenesben, vagy épp előzött, zengett az egész lelátó, mindenki állva tapsolt, biztatták őt, a csapatot, fantasztikus volt mindezt átélni, és személyesen megtapasztalni a biztatást és szeretetet, amit a rajongóktól kapunk. Mindenki ránk volt kíváncsi, mindenki minket akart, ezrek figyelték minden mozdulatunkat, de ez nem nyomást helyezett ránk, hanem hatalmas erőt adott, hibátlanul teljesítettük a hétvégét, mely Spielberg után a második legsikeresebb volt.

A versenykamion már tavaly is rendkívül megbízható volt - csupán két technikai hibával -, de idén is tökéletes volt a csapat munkája, egyszer sem volt technikai hiba, nem kellett feladni futamot, ez szintén kulcs volt a sikerhez.

A szezon második felében már nagy volt az előnyünk, így nyugodtabban tudtunk felkészülni, Norbi is úgy versenyezhetett, hogy nem kellett mindenáron 1-1 pozícióval előrébb mennie, de még így is szinte minden versenyhétvégén mi gyűjtöttük be a legtöbb pontot, s ennek köszönhetően már hét futammal a vége előtt megnyertük az Európa-bajnokságot, így Kiss Norbi magabiztosan védte meg bajnoki címét.

A csapatbajnokságban is jól szerepeltünk, a Team OXXO - Lion Truck Racing végig harcban volt a bajnoki címért, végül másodikok lettünk az idén nagyon erős és stabil Buggyrák mögött.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....