királyi család

Királyi autók tendergyőztes ápolója

2024.06.23.

A világ legkékvérűbb járműflottáját csak minősített cég ápolhatja.

Nem csak használói miatt különleges kollekció a brit uralkodóház garázs, mely igazi autókülönlegességeket rejt. Ezek az az ikonikus királyi járművek különleges kezelésben részesülnek, hála az Autoglym cégnek, melynek termékeit a királyi ház flottájának összes járművének tisztítására és védelmére használják majd, beleértve a következőket: két Bentley limuzin (Erzsébet királynő aranyjubileumára biztosított), egy 1950-es Rolls-Royce Phantom IV (a mindössze 18 darabból készült egyik, amelyet a néhai királynő vásárolt meg koronázása előtt), egy 1962-es Rolls-Royce Phantom V és egy 1977-es Rolls-Royce Phantom VI (legutóbb Eugenie hercegnő használta 2018-as esküvője alkalmával).



Őfelsége magánflottájához tartozik még egy 1970-es Aston Martin DB6 Volante; a néhai királynő ajándéka volt őfelsége 21. születésnapjára, és híresen az akkori királyi felségek, a walesi herceg és hercegnő használták 2011-es esküvőjük napján.

Az Autoglym 1991 óta a negyedik egymást követő alkalommal kapott királyi engedélyt, a minőségi munkáját korábban az akkori walesi herceg és a néhai II. Erzsébet királynő is elismerte.

A díjnyertes autóápolási termékeket a királyi ház teljes flottáján használják, beleértve az ikonikus állami autókat, amelyeket világszerte milliók által megtekintett eseményeken használnak.



Az egyetlen autóápoló termékek gyártója, mely annak 145 vállalkozásnak egyike, amely szerepel Őfelsége királyi oklevelének első fordulójában.

Az Autoglym már több mint 32 éve rendelkezik királyi oklevéllel, az elsőt 1991-ben az akkori walesi herceg adta, majd ezt követően II. Erzsébet királynő és az anyakirálynő adományozott további okleveleket. A Királyi Háztartás járműparkjának karbantartásába és védelmébe beletartoznak a király napi limuzinjai és kísérő járművei, valamint a nagy presztízsű állami autók, amelyeket hivatalos alkalmakra és eseményekre használnak.

A Royal Warrant birtokosai olyan vállalatok, amelyek a kereskedelem és az ipar széles keresztmetszetét képviselik, és amelyeket a legmagasabb szintű szolgáltatás, minőség, kiválóság és kézműves munka iránti elkötelezettség köt össze.

A következő néhány hónapban a Királyi Királyi címer az összes Autoglym termékre felkerül, és megjelenik a vállalat székhelyén, gyártó létesítményeiben, Letchworth Garden Cityben, Észak-Hertfordshire-ben.

 

A királyi oklevelek kritériumai

A királyi garancia elnyeréséhez a vállalatnak legalább öt éve árut vagy szolgáltatást kell értékesítenie a királyi család valamelyik tagjának, és a pályázati eljárás részeként be kell mutatnia, hogy hogyan felel meg a szigorú szolgáltatási és támogatási kritériumoknak, és hogyan tesz folyamatos előrelépést a környezettudatosság és a környezetvédelmi előírások betartása terén

 

Őfelsége autóflottája

A királyi autók mindig jelzik uralkodójuk rangját, hozzáállását birodalmuk járműiparához.

A brit uralkodóknak mindig könnyű dolguk volt, hiszen más uralkodókhoz, államfőkhöz képest gazdagabb kollekcióból, nemesebbnél nemesebb, elegánsabbnál elegánsabb autók közül válogathattak.

Nem véletlen, hogy a Buckhingham palota és más királyi rezidenciák parkolóiban Made in UK modellek álltak. Pedig sokszor válságba került brit autóipar, melyet olykor az egykori világháborús ellenség, vagy éppen gyarmatország cégcsoportja mentett meg és birtokol.

Mert a legpatinásabb brit márkák napjainkban már német, indiai, sőt kínai tulajdonban vannak. A Bentley a VW csoporthoz tartozik, a Rolls-Royce a BMW-é, a Jaguar és Land Rover a Tata konszerné, a legendás MG-t a SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporationa) London taxit a Geely birtokolja.

A brit uralkodó ház igazán autós alakja volt II. Erzsébet, aki a legkülönbözőbb közlekedési eszközöket kedvelte, a lovaglást inkább csak sportból, kedvtelésből űzte.

Az autóvezetésben olyannyira megbízható volt, hogy a II. világháború idején, 18 évesen, a királyi család első nő tagjaként egyenruhában, katonai mentőautó-sofőrként szolgált a hadseregben, és később is gyakran ült volán mögé.

Igaz, közúton kevésbé, többnyire inkább valamelyik királyi birtok területén vezette kedvenc Land Rover british green színű terepjáróját, melyből több is szolgált a királyi flottában. Kedvelte a márkát férje, Fülöp herceg is, aki gyakran ellátogatott a márka gyárába, ahol személyesen felügyelte a megrendelt a Range és Land Rover egyéni átalakításait. Állítólag az ő javaslatára készült egy Land Rover Defender pickup, mely pompakocsiként szolgált temetésén.

A királynő először 1948-ban próbálta ki édesapja, VI. György király 100. sorozatszámú Land Roverét. Az első szériás darab után további harminc szolgált Őfelsége udvarában, kezdve a Defendertől a Range-ig. Ez a márka volt Fülöp hercegnek is a kedvence, sok fotó készült róluk a Balmoral, Sandringham és Windsor Great Park birtok területén.

A nyitott változatban több hivatalos ceremónián is megjelent a királyi pár, így is demonstrálva a hazai ipar melletti kiállásukat. A több válságos évet megélt márka megmenekült, de már nem az Egyesült Királyság, hanem az egykori gyarmat, Indiai vezető ipari konszernje, a Tata tulajdona.

A királyi család első automobilja egy 1900-as évjáratú, kéthengeres, hat lóerős Daimler volt, melyet VII. Eduárd még trónra lépése előtt vásárolt, királyként is hű maradt a brit márkához, mely az 1950-es évekig beszállítója maradt az udvarnak, ezt a szerepet később a Rolls-Royce vette át.

II. Erzsébet hét évtizedes uralkodása során a legdrágább és legkülönlegesebb autókban utazott: integethetett Mercedesből a német kancellár, Lincolnban az amerikai és Citroënből a francia elnök mellett.

A királyi flottában ennél is nemesebb darabok szolgáltak, a garázslistáján szerepelt több Aston Martin, Alvis TD21 Series II Drophead Coupe, Aston Martin DB6 Volante Series II,

Austin Princess, Bentley, Daimler, Jaguar és Rolls-Royce. Több ritkaság, és néhány egyedi darab állt a palota garázsában: mindössze 18 darab készült a Rolls-Royce Phantom IV-esből, melyet 1950-ben mutattak be és csak államfőknek, királyoknak jutott belőle.

2002-ben aranyjubileumára kapta a királynő a Bentley State Limousine-t, a V8 hengeres, 400 lóerős, biturbós autót sofőrként is kipróbálta. Az Arnage alapjaira épült, de hosszát 80 centivel, magasságát 25 centivel megnövelték.

A tízmillió fontos páncélozott típusból csak kettőt gyártott a VW konszern tulajdonú brit Bentley, mindkettőt őfelségének. A motorháztető elején Sárkányölő Szent-György szobor csillog ezüstösen. A különleges autó belsejébe csavarozott fémtáblán 34 aláírás jelzi, hogy kik tervezték, fejlesztették és építették. II. Erzsébet elsőként kapott egy Bentley Bentaygát.

II. Erzsébet lánya, Anna hercegnő egykor Reliant Scimitar GTE, I-est vezetett.

Talán a brit királyi család legszerényebb autóit a tragikusan elhunyt Diana hercegnő birtokolta, aki átlagpolgárként még piros MG Metro minit, majd egy első generációs kék VW Golfot használt, később jött két Ford Escort, aztán egy Audi kabrió és Mercedes SLK 500-as roadster.

Ezekből több már múzeumokban, magángyűjteményekben parkol, kettőt néhány héttel a II. Erzsébet halála előtt árvereztek el a walesi hercegné Fordját: az Escort RS turbó 650 ezer fontért ( kb. 320 millió forintért) kel el a Silverstone Auction-n, a licitáló nevét homály fedi.

Az 1,6 literes, 134 lóerős kupéból eredetileg ötezres szériát terveztek, de a siker miatt 8600 készült belőle. Az elárverezett 1985-ös (40 ezer kilométert futott) modell Diana hercegnő személyes tulajdona volt és a különleges fekete fényezésű Escortból csak három készült.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.22
Nem sokkal a Box nevű megfizethető apróság után egy sokkal nagyobb és sokkal jobb ellátmánnyal....
2024.09.21
Egyre jobban szerepelnek az eladási listán a hibrid kategóriába tartozó személyautók Magyarországon....
2024.09.21
Városi terepjáró a Ferraritól? Éveken át erősködtek, hogy ők márpedig nem ülnek fel erre a vonatra....
2024.09.21
A használt autók piacán, a 250 lóerő feletti kategóriában a német prémiumautók mellett csak a Ford....
2024.09.21
Piacra dobta a Chery kínai vállalat a Tiggo 7 Sport modelljét, amely első pillantásra kiköpött....
2024.09.21
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj....
2024.09.21
Ha villanyautóként bevált a Mégane, a Renaultnál úgy gondolták, ami jó, azt nem kell abbahagyni:....
2024.09.21
A Hannoveri Haszonjármű-kiállításon (IAA) bemutatott újdonsággal a Toyota Professional belép a....
2024.09.21
A közlekedés jövője a változatos és fenntartható üzemanyag-portfólióban rejlik; a Mol-csoport....
2024.09.21
Billenőplatós autó szorult a híd alá a 162-163-as kilométer között, az országhatár felé vezető....