ICDP

Kinek kell egy 6 éves e-autó?

2018.10.22.

Az autós szakmában gyakorlatilag egyetértés van abban, hogy egy jó használtautó stratégia nélkül egy gyártó sem lehet sikeres. Ha a használt, sok esetben visszavásárolt, vagy a lízingidőszak után visszakerülő járművek útja a következő tulajdonosukhoz biztosított, a megállapítható maradványértékek is magasabbak lehetnek, ami nyilván vonzza az új modellt használni akaró ügyfeleket.

De mi az a használtautó stratégia? Egyrészt a kínálat irányítása (nem öntünk egyszerre 200 ugyanolyan modellt a piacra), a flottaértékesítéseken keresztül a jövőben a használtpiacra kerülő modellek összetételének tervezése, valamint valamilyen saját, ellenőrzött használtautókat értékesítő hálózat. Ugyanakkor jelenleg általában a körülbelül 3 éves autókra koncentrálnak a gyártók, ami jelenleg teljes mértékben érthető és indokolt, ugyanakkor a jövőben érdemes lehet megfontolni egy a 6 éves járművekre alapozott koncepciót.

Számos gyártó rengeteg elektromos modellje érkezik a következő években, az elektromos autók maradványértéke viszont másképpen alakul, mint hagyományos társaiké. Utóbbiak 6 évesen már jellemzően magánszemélyek és privát kereskedők között cserélnek gazdát, viszont az elektromos járművek 6 évesen könnyen elveszthetik varázsukat, ugyanis jellemzően 6 év körül jön el az akkumulátorra vonatkozó garancia lejárta. Ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy a hat éves akkumulátor már közel sem képes arra a teljesítményre, mint az új.

Így ha a maradványértéket egy görbeként képzeljük el, az elektromos autók görbéje eltér a hagyományos modellekétől és inkább egyfajta “S” alakot vesz fel. A kereskedésből kihajtva megmarad az első nagy értékcsökkenés, azonban az akkumulátor elhasználódása és a garancia elvesztése még egy nagy csökkenést okoz a későbbiekben. A lejárt garanciájú, elhasznált akkumulátorral rendelkező használt autók így bár aránylag olcsók lehetnek, leendő tulajdonosaik akár a kocsi árát is rákölthetik az akkumulátorra. Ez nyilván nem egy vonzó konstrukció, így megeshet, hogy a mai elektromos autók jelentős része igen fiatalon kerül majd a roncstelepre.

Fontos látni, hogy ha egy autó 6 évesen rengeteget veszít értékéből, az hatással van a 3 éves modell árára, ami pedig az új autó eladási lehetőségeit és vonzóságát is rontja. A gyártóknak valamilyen megoldást kell találniuk erre a problémára, mert jelen állás szerint a mai elektromos autók az akkumulátor garanciájának végével gyakorlatilag értéküket vesztik. Márpedig ha egy termék ennyire gyorsan veszít az értékéből, az újonnan sem lehet annyira drága, mint a az elektromos járművek manapság.

Kezdeményezések már vannak, de egyelőre nem látszik, hogyan lehet megoldást találni erre a ma még nem túl jelentősnek tűnő, de a későbbiekben az elektromos járművek piacát alapjaiban meghatározó problémára. Hiszen ki akarna olyan autót venni, ami a későbbiekben senkinek sem fog kelleni? Kiváncsian várjuk a gyártók megoldásait!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....