Pirelli
Olaszország egyik legerősebb vállalatának eladásáról vasárnap hozták meg a döntést a részvényesek. A felvásárlás azért előnyös a China National Chemical Corporation-nek, mert megszerzi a prémium abroncsok gyártásához szükséges technológiát, a Pirellinek pedig azért jó, mert jelentősen növelheti piaci részesedését a világ legnagyobb piacán, Kínában.
A ChemChina 15 eurót fizet a Camfin által birtokolt 26, 2 százaléknyi csomag részvényeinek darabjáért, és ugyanennyit a maradék 73,8 százaléknyi, nyilvánosan értékesített részvényért, ami összesen 7,1 milliárd eurós árat jelent. A kínált összeg tehát valamivel alacsonyabb, mint amennyi a Pirelli részvény pénteki 15,23 eurós záró árából következett volna.
„Az olyan globális szereplőkkel történő kapcsolat, mint a ChemChina az egyesülés által komoly lehetőséget jelent a Pirellinek” – nyilatkozta az Automotive News-nak a Marco Tronchetti Provera, a Pirelli 67 éves elnöke, aki a nyár végén lezáruló felvásárlás után a vezérigazgatói székbe fog átülni, mivel az új elnök már kínai lesz.
A ChemChina Milánóban hagyja a Pirelli 1872-es alapított főhadiszállását, de a teherautó és ipari abroncsgyártás az Aeolushoz, Kína legnagyobb abroncsgyártójához költözik. 2014-ben a Pirelli 6,8 százalékkal 838 millió eurósra növelte a profitját, a teljes bevétele pedig meghaladta a 6 milliárd eurót, ami nagyjából a hatoda a vásárló cég éves bevételének.