autógyártás
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss adatai alapján Kína jelentős előnnyel vezet a gyártott darabszámot tekintve az Európai Unió előtt: tavaly 18 millió új autó készült az ázsiai országban, míg az öreg kontinensen „csak” 14,6 millió.
Míg az Európai Unióban lényegében nem növekedett a gyártott autók mennyisége 2012 óta, Kína tavalyelőtt vette át az első helyet, és tavaly tovább növelte előnyét.
A BRIC országok (Brazília, Oroszország, India és Kína) adják a világ autótermelésének a 39,6 százalékát, de ebből 27,6 százalék kizárólag Kína érdeme. India (4,8 százalék), Brazília (4,2 százalék) és Oroszország (2,9 százalék) is jelentősen le van maradva Kínától.
2002-ben még csak 1 millió autót gyártottak Kínában, az ázsiai ország 2006-ra azonban már megelőzte az Egyesült Államokat a 4 milliós darabszámával. Kína a legtöbb régióval ellentétben a válságot sem érezte meg, sőt, ekkor produkálta a legnagyobb növekedést: 2008-ban még 7 millió autó gyártott, de 2010-ben már 14 milliót.
Az ACEA azt is nyilvánosságra hozta, hogy az európai munkavállalók közül 2,2 millió ember dolgozik közvetlenül az autógyártásban. Az egész autóiparban, a beszállítókkal és a szállítási cégekkel együtt ez a szám 12,7 millió, ami az Európai Unió összes munkavállalójának az 5,8 százalékát jelenti.