design
Legendás név, legendás autók, melyek a klasszikus ősöket idézik. Például az ikonikus 1947-es Cisitaliát, mely első járműként került a New York-i Museum of Modern Art (MoMA) gyűjteményébe. A PURA Vision egyedülálló szoborszerűséget képvisel alacsony motorháztetejével és magas sárvédőivel. Meglepő külsejének merész arányai összetéveszthetetlenné teszik.
A PURA Vision üvegháza és a háromfelé nyíló, oszlopok nélküli társalgó ajtajai megkönnyítik a beszállást a tágas 2+2-es utastérbe. Az autó a Lancia Florida ikonikus oszlop nélküli formatervéből merít ihletet, amelyet Battista Farina tervezett az ötvenes években, és amely a nemrégiben bemutatott egyedi Battista Cinquantacinque kreativitását is inspirálta.
Az ékszerszerűen öltöztetett külső is hangsúlyozza a részleteket, amelyekről az Automobili Pininfarina híres. Ezek közé tartozik a szélvédőtől induló és az üvegházat körülvevő eloxált alumínium övvonal, amely elegáns és töretlen ívet rajzol a PURA Vision körül.
A kifinomult utastér harmonikusan ötvözi a kézzel készített luxust a korszerű technológiákkal. A puha fél-anilin bőr mindenütt jellegzetes textilszövettel jelenik meg, páratlan minőségérzetét keltve. Szükség esetén egy központi kijelző emelkedik ki a konzolból, míg a fejtámlákban elhelyezett hangszórók egyéni hangzónákat biztosítanak minden utasnak.
Az igazán testre szabott utazási élményt a két hátsó ülés közötti borhűtő teszi teljessé, biztosítva, hogy az utasok minden luxust élvezhessenek.
Nem kevésbé érdekes, a legújabb itáliai mű. „Akár a Battista tetejét is levághattuk volna, de ennél izgalmasabb, eredetibb megoldásra vágytunk.” mesélt a B95 Barchetta születésének történetét Andrea Crespi, a cég műszaki igazgatója.
Igaza lett, a nyitott kétüléses lekerekített orra és az utasteret keretező, tojásdad forma a Pura Vision szabadidőjármű-tanulmány formai részleteit idézi. Nagy különbség, hogy e B95-ön nincs üveg, szélvédő és nincsenek oldalablakai. Egy-egy állítható kúp tereli a menetszelet a vezető és utasa feje fölé.
Az elektromos Barchetta gyártása jövőre indul, típusjelzése arra utal, hogy akkor ünnepli kilencvenötödik születésnapját a Pininfarina SpA. Központi anyával szerelt mindegyik kereke (elöl 20, hátul 21 colos) villanymotort takar. 120 kW-os vízhűtéses akkucsomagja 270 kW-os villámtöltésre képes, legnagyobb kimenő teljesítménye 1400 kW (1900 lóerő). A pilóta öt üzemmód közül választhat: Calma, Pura, Energica, Furiosa és Carattere.
A B95 kevesebb mint 2 másodperc alatt éri el a százat és 300 km/h tempóra képes.
A B95-ös jubileumi sportautóból csak tíz példány készül, minden darab kézimunkával és az ügyfél igényeinek megfelelően, ahogy az opciós bukósisak is, műszerfala karbon. Minden darabja 4,4 millió euró, (1,7 milliárd Ft) és ez még csak az induló ár, mert az egyéni kívánságokért pluszban kell fizetni.
Valamivel több készül, de a következő itáliai sem lesz tömegmodell.
Az Automobili Pininfarina mellett a Pininfarina S.p. független formatervező stúdióként épít autókat, legújabb koprodukciójuk a Morgan Motor Companyval készül: a Midsummer (Szentivánéj) névre keresztelt gép igazi brit-olasz fazon lett.
Látszólag ugyanaz, mint klasszikus ősei, pedig az olasz stiliszták alaposan átrajzolták a kerékdobokat, megnyújtották farát, melyen megújultak a lámpatestek.
A Pininfarina tervezésű Morgan alumíniumból mart középrészű kormányt és új műszereket kapott, a Midsummer szélvédő helyette két kis légterelő tereli a menetszelete.
Megmaradtak a minimalista oldalajtók, továbbra is kézimunkával készül minden Morgan, Minden egyes Midsummer modellhez 83 négyzetméternyi, fenntartható forrásból származó tikfát használnak fel, a kilenc részből álló idomok elkészítése harminc munkaórát vesz igénybe.
Az övvonal idomokat 0,6 mm vastag tikfa-lemezekből laminálták, a műszerfalhoz 126 rétegben, az ajtóelemeknél 120 rétegben ragasztották egymásra a vékony lapokat.
A küszöbök, lökhárítók rozsdamentes acélból készülnek, szintén kézimunkával. A 19 colos és 10 kilós kovácsolt alumínium felnikre Michelin Pilot Sport 5 abroncsokat szerelnek.
A Morgan ragasztott alumíniumból készülő, új generációs CX platformját alkalmazó, soros hathengeres, 350 lóerős teljesítményű, 500 newtonméteres BMW-motoros Midsummer autóból ötven készül.
Bővítés a zöldséges kosárban
A Hyundai, BMW, Mercedes, Toyota és Volvo után a Viritech is belépett a hidrogénhajtásúak klubjába. Hamarosan indul a Viritech Alricale Pininfarina az első hidrogén hiperauto sorozatgyártása. A brit tervezőcég alapvetően energiahordozókent hidrogén előállításával, felhasználásával, tárolással foglakozik mind az autóipar, mind a hajózás és repülés területen. Tapasztalata már van a területen, mert Korábban már részt vett a BAC márka e-Mini tervezésében.
Első önálló autójuk karosszériák az a Pininfarina stúdió tervezte és készítette.
Az Apricale hajtásláncanak részei a hidrogén üzemanyag cellák és s F1-Ben ismert ERS ( Energy Recovery System). A saját szabadalmi Tri-Volt rendszerű technológiával épített auto ára 1,5 millió font.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!