Izrael
A közölt adatok alapján 2024 januárja és júniusa között a kínai autóipari cégek 34601 benzines, dízeles és elektromos járművet adtak el Izraelben. A második helyre a koreai cégek értek oda 27187 autóval, míg a japánok 23185 autót tudtak eladni a közel-keleti országban.
A kínai elektromos autók különösen nagy mértékben képviseltették magukat az idei év első felében. Ez azt jelenti, hogy az összes EV-t figyelembe véve 68,31 százalékuk volt kínai, ami 26803 autót jelent. A kínai márkák közül a BYD volt a legkapósabb, így a márka 6 modelljéből együttesen 10178 darabot adtak el. A cégen belül a BYD Atto 3-ból vették a legtöbbet, szám szerint 7265-öt.
Az EV-k számában idén különösen nagy volt az elmozdulás, mivel 2023 egészében "mindössze" 29402 darabot értékesítettek, így ha folytatódik ez a tendencia akkor 2024 végére ez a szám akár a tavalyi eladások kétszeresét is elérheti.
Az Izraelben történő kínai autóeladások felfutása egyébként több tényezőnek is betudható. A távol-keleti ország gyártói versenyképes áron kínálnak, jó minőségű elektromos és robbanómotoros modelleket egyaránt, ami sok embernek nyeri el a tetszését manapság. A gyártók típusainak palettája folyamatosan bővül, még annak ellenére is, hogy a közelmúltban rendkívül sok ország védővámokat vetett ki a kínai autókra. És 2024-ben a környezetvédelmi megfontolások, valamint a kormányzati ösztönzők miatt is folyamatosan nő a fogyasztói érdeklődés az elektromos járművek iránt, ár-érték arányban pedig jelenleg a kínai EV-k számítanak a legjobbnak a piacon.
2024 első felében nem csak az izraeli autópiacot uralták a kínai autógyártók, hanem sikerült rávilágítaniuk a fogyasztói preferenciák, valamint a piaci dinamika jelentős változására is.