Kína
Kína törekszik ösztönözni az akkumulátor-újrahasznosító ipart, hogy megbirkózzon a régi és az új típusú járműakkumulátorok (Nev) növekvő elterjedésének negatív hatásaival. Az elmúlt években Ázsai legnagyobb országában robbanásszerű népszerűségre tettek szert a villany és hibridautók.
A Science and Technology Daily szerint a kínai Ipari és Informatikai Minisztérium bejelentette: új rendeletet adnak ki az akkumulátor-újrahasznosítási szigorúbb követelményeivel kapcsolatban, valamint egyértelművé teszik az országos és helyi felügyeleti szervek ezzel kapcsolatos jogköreit.
A Kínai Autógyártók Szövetségének legfrissebb adatai azt mutatták, hogy az új típusú akkumulátoros gépjárművek (NEV) teljes értékesítési volumene az országban az idei év első 11 hónapjában megközelíti a 3 milliót, ami a Kínában értékesített teljes járműállomány 12,7%-a.
A legtöbb – részben vagy teljes egészében villannyal hajtott – járműben megtalálható lítium akkumulátorok élettartama 5-8 év, míg a névleges élettartam négy-hat év. Az elektromos járművek eladásainak növekedése az évek során az újrahasznosítandó akkumulátorok számának jelentős növekedésével párosult. 2020-ban körülbelül 200 000 tonna kiszerelt akkumulátort minősítettek hulladéknak Kínában. 2025-re ez a mennyiség 780 000 tonnára nő a Kínai Autóipari Technológiai Kutatóközpont szerint.
Az akkumulátorok ilyen nagy léptékű megfelelő újrahasznosítása jelentősen csökkentheti a környezetre gyakorolt negatív hatásokat, miközben sok erőforrást takarít meg. Az újrahasznosítási folyamat magában foglalja a kiszerelt akkumulátorok ellenőrzését, osztályozását, szétszerelését és esetleges javításának folyamatát, valamint a megmaradt fémek illetve más olyan anyagok kinyerését, amelyeket aztán más területeken lehet alkalmazni. A Nev-akkumulátorok szétszerelése után általában az anyagatartalom 70–80%-a újrafelhasználható.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!