Genovai viadukt
A genovai Morandi híd a 9. tartóoszlop déli oldalán található feszítőkábel felső traktusának korróziója miatt omlott össze. Erre a következtetésre jutottak a bíróság által az előzetes vizsgálatokra kijelölt szakértők. A teljes eljárásban eddig 73 embert helyeztek vád alá.
Hírügynökségi források szerint az igazságügyi szakértők arra a következtetésre jutottak: a híd struktúrájának korróziója gyakorlatilag az átadás pillanatában, 1967 szeptemberében elkezdődött. Az idő múlásával a korróziós folyamat durva elváltozásokat okozott a feszítőkábelek belső szerkezetében. A kábelek ezáltal annyira meggyengültek, hogy képtelenek voltak ellátni alapvető funkciójukat, ami pedig elengedhetetlen lett volna a híd stabilitása szempontjából.
A szakértők azonban azt is kiemelik, hogy ha az évek folyamán az ellenőrzéseket és karbantartásokat az előírásoknak megfelelően végezték volna el, nagy valószínűséggel elkerülhették volna a tragédiát.
A hídomlást több tényező együttes hatása okozta. Voltak tervezési hiányosságok és az építési fázisban elkövetett konstrukciós hibák. Ezt tetézte, hogy az építési folyamat során, illetve az azt követő években hiányos volt a hatósági ellenőrzés, ami mulasztások sorozatához vezetett.
Ami konkrétan a feszítőkábeleket illeti, ezek alaposabb ellenőrzését már 1985-ben ajánlották egy nagyobb felülvizsgálat alkalmával. Érdemben azonban nem történtek meg azok az állagmegőrzési és javítási munkák, melyek által megelőzhető lett volna a 43 ember halát követelő szerencsétlenség.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!