Kia
A Niro maradéktalanul kínálja a kompakt szabadidőautókra jellemző összes praktikus és emocionális előnyt, de kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett. Az első pillanattól fogva kifejezetten hibridnek fejlesztett modellt modern formavilága kiemeli a hagyományosan konzervatív értékrendű versenytársak közül.
A Niro vadonatúj padlólemezét a jelenlegi Kia modellektől teljesen külön fejlesztették; a platformot kifejezetten környezetbarát technológiák alkalmazására, új generációs hajtásláncok befogadására készítették fel.
„Új modellünket úgy terveztük, hogy a praktikum és a dizájn terén mindent megadjon ügyfeleinknek, amit csak elvárhatnak, kiegészítve a hibrid hajtásláncokra jellemző, különösen kedvező üzemeltetési költségekkel." – mondta Hyoung-Keun Lee, a Kia Motors Corporation alelnök-vezérigazgatója. „Arra biztattuk mérnökeinket, hogy tiszta lappal vágjanak neki a projektnek. Ezáltal olyan autót igyekeztünk létrehozni, amely szélesebb ügyfélkört képes megszólítani.” – tette hozzá Lee.
„A kompakt szabadidőjárművek piaca továbbra is az egyik leggyorsabban növekvő szegmens világszerte. Tetszetős, modern megjelenésével, rendkívüli praktikumával és kiemelkedő takarékosságával az új Kia Niro hibrid kategóriájának legkívánatosabb, legvonzóbb képviselőjeként léphet színre.”
Merész formaterv
A Kia dizájn-vezérelt termékkínálatának legújabb tagja, a Kia Niro merőben újszerű formatervvel büszkélkedhet: modern megjelenését sportos, áramvonalas karosszériája, finoman domborított felületei és látványos stíluselemei teszik teljessé. A Niro közvetlen előzmények nélküli, vadonatúj modell, mégis azonnal felismerhetően Kia, mert a márka jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkján kívül egy sor egyéb formai jellemzőt is megörökölt a Kia legújabb termékeitől. Az új Niro fejlesztési projekt dizájnjáért a Kia kaliforniai (USA) és namyangi (Korea) formatervezési központja felelt.
Tervezői a kortárs építészeti trendeket, valamint a modern szobrászatot és plasztikát nevezték meg a HUV modell formatervének ihletadóiként. Az autó finom, kecses arányokkal bír, ugyanakkor viszonylag széles kiállása stabilitást és alacsony tömegközéppontot hirdet. A hosszú tengelytáv mellett minimális az első és a hátsó túlnyúlás, az utasok a lehető legtágasabb belső térrel gazdálkodhatnak.