Kia
A Kia jelenleg az egyik legversenyképesebb elektromos járműveket gyártja a piacon. Az EV6 és a Niro EV azonban csak a kezdetnek tekinthető, mivel az autógyártó nem kevesebb, mint 18 milliárd dollárt (körülbelül 6 billió forintot) fektet bele az EV-márkává való átalakulásába a jelenlegi évtized végéig. A márka plug-in hibridjei sem rosszak, de mint kiderült, még a Kia sem hisz a PHEV technológiában.
Ez talán kissé ellentmondásosan hangzik, de a gyártó ausztrál piaci vezetője nemrég elismerte, hogy a PHEV-k nem is olyan nagyszerűek. Illetve, hogy pontosabbak legyünk, a plug-in hibrideket nehéz eladni, mert a vásárlók egyszerűen nem értik a természetüket. Ezt a Kia Australia marketing vezérigazgatója, Dean Norbiato nyilatkozta a CarExpertnek egy nemrégiben adott interjúban, aki azt is elismerte, hogy a PHEV egy zsákutcába futó technológia.
"Személy szerint úgy gondolom, hogy ezt a koncepciót nehéz eladni" - mondta Norbiato. "Nem hiszem, hogy a fogyasztók megértik. Senki sem rendelkezik kritikus tömeggel OEM-szempontból, hogy ezt oktassa. Mindig is olyan széttöredezett volt a termékkínálat, és senki sem rendelkezik azzal a mennyiségű támogatással, hogy elvégezze azt a munkát, amire az iparágaknak szükségük lenne."
De ez vajon azt jelenti, hogy a Kia megszüntetné a plug-in hibrid modelljeit? Nos, nem úgy tűnik. Ausztráliában a márka egyetlen konnektoros járműve a Sorento PHEV, de az Egyesült Államokban jelen van még a Niro PHEV és a Sportage PHEV is. A 2023-as modellévre az előbbi 35 035 dollárról indul, míg az utóbbi legalább 39 785 dollárba fog kerül. A Sorento PHEV eközben több mint 51 000 dollárról indul.
Mit mondhatunk el a Kia-ról eddig EV-fronton? Az EV9 idén április elején debütált az Egyesült Államokban, és jövőre indul a gyártás Georgiában. Ezt megelőzően azonban a modellnek az idei év utolsó negyedévében kell megjelennie az Egyesült Államokban, ami valószínűleg azt jelenti, hogy a korai példányokat Dél-Koreából importálják.